۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۱۳۳۷۸
امام جمعه خرم آباد:

حجاب یک امر فطری و حکم الهی است

حجاب یک امر فطری و حکم الهی است
نماینده ولی فقیه در لرستان حجاب را امری فطری و حکم الهی عنوان کرد و گفت: حجاب نماد باورها و ارزش و احترام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، امروز در همایش استانی حجاب و عفاف که در سالن علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان خرم آباد برگزار شد، گفت: حفظ حجاب رسالت زن مسلمان است.

وی با بیان اینکه هر ملت و مذهبی یک هویت و مشخصه ای دارد و بر آن آیین پافشاری می کند، افزود: حجاب هویت ایران است و از آغاز پیدایش ایران هویت زن ایرانی حجاب بوده است و اسلام بر هویت ایران در زمینه حجاب تأکید کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در قرآن به سه آیه در مورد حجاب اشاره شده است و در سوره احزاب آیه ۳۳ و ۵۹ و در سوره نور آیه ۳۱ بر حجاب تأکید شده و حکم حجاب بازگو شده است.

وی با بیان اینکه هویت ایرانی اسلامی در حجاب و حکم الهی بر لزوم حجاب است، گفت: حجاب نماد باورها و ارزش و احترام است، حجاب یک امر فطری و یک حکم الهی است و فطرت انسان حجاب را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه حجاب تنها پوشش نیست بلکه حجاب زبان، گفتار، راه رفتن مهم است و انسانی که برای خود حرمت قائل باشد خودنمایی نمی کند، خاطرنشان کرد: حجاب موجب شخصیت است.

وی حجاب و عفاف را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: از ویژگی های حجاب و عفاف آرامش داشتن، استحکام بنیان خانواده و ارتقای سلامت جامعه است./9451/د102/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات