۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۱۱۳۲۷
حجت الاسلام دهنوی:

هدف از تشکیل خانواده رسیدن به آسایش و آرامش است + فیلم

هدف از تشکیل خانواده رسیدن به آسایش و آرامش است + فیلم
کارشناس و مشاور خانواده هدف از تشکیل خانواده را رسیدن به آسایش و آرامش دانست و گفت: آرامش در گرو تأمین نیازمندی‌های مادی است و آرامش نیز در گرو روابط عاطفی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان حجت الاسلام حسین دهنوی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده که از سوی ستاد قرآن اتحادیه کانون‌های فرهنگی و معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید مردی که برای همسر خود کار و تلاش می‌کند مانند مجاهد در راه خدا است و ثواب جهاد فی سبیل الله را دارد.

وی افزود: برای اینکه خوشبختی را به همسران خود هدیه کنید همسران شما به آسایش و آرامش نیاز دارند و آرامش در گرو تأمین نیازمندی‌های مادی است و آرامش نیز در گرو روابط عاطفی است.

استاد حوزه علمیه رسیدن به آسایش و آرامش را نیازمند چهار مهارت ارتباط عاطفی، ارتباط کلامی و گوش دادن و ابراز محبت دانست و افزود: زن و شوهر از ۲۴ ساعت شبانه روز را ۴ ساعت در کنار یکدیگر بنشینند تا عشق بین زن و شوهر ایجاد شود.

حجت الاسلام دهنوی اظهار داشت: در این چند ساعت که زن و شوهر در کنار یکدیگر نشسته اند با یکدیگر صحبت کنند و از کلمات محبت آمیز استفاده کنند و به حرف یکدیگر گوش بدهند و محبت خود را به یکدیگر ابراز کنند.

به گفته وی، اگر این چهار مهارت از سوی زن و شوهر رعایت شود افزون بر آسایش برای همسران خود آرامش را نیز به آن‌ها هدیه خواهند کرد و زندگی خانوادگی آن‌ها تبدیل به گلستان خواهد شد.

این کارشناس و مشاور خانواده با تأکید بر اینکه هدف از تشکیل خانواده رسیدن به آسایش و آرامش است، از اینکه در کشور اکثر قریب به اتفاق مردان و زنان به آسایش همسر خود توجه دارند، اما به آرامش یکدیگر توجه ندارند ابراز تأسف کرد.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به اینکه مرد خانواده شبانه روز کار و تلاش می‌کند تا نیاز‌های مادی همسر خود را تأمین کند، اظهار داشت: کار کردن برای نیاز‌های مادی همسر بسیار ارزشمند و لازم است، اما کافی نیست چرا که با زحمت و تلاش خود به همسر خود آسایش می‌دهد، اما آرامش نمی‌دهد.

وي افزود: همانگونه که برخی مردان به آسایش همسران خود توجه دارند، اما به آرامش آن‌ها توجه ندارند، برخی از زنان شاغل و غیر شاغل نیز به آسایش همسران خود توجه دارند، اما به آرامش همسران توجه ندارند./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 10
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات