۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۱۱۳۰۸

«اهل بیت(ع) در سخنان امام خمینی» در دسترس مخاطبان عراقی قرار گرفت

«اهل بیت(ع) در سخنان امام خمینی» در دسترس مخاطبان عراقی قرار گرفت
 کتاب «اهل بیت(ع) در سخنان امام خمینی(ره)» از سوی مرکز مطالعات حوزوی الهدی و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در عراق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «اهل بیت(ع) در سخنان امام خمینی (ره)» از سوی مرکز مطالعات حوزوی الهدی و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در ۳۵۵ صفحه رقعی چاپ و منتشر شده است.

در این کتاب گزیده‌ای از مطالب امام راحل درباره اندیشه اهل بیت(ع) و رفتار آنان در محورهای عبادت، اخلاق، روش‌های تبلیغ و دعوت، اهداف دعوت پیامبر مکرم اسلام (ص) و درس‌ها و تجربیات آنان، حکومت پیامبر (ص)، استقامت، جنبش امام علی(ع) و اهداف انقلاب و بپاخاستن درج شده است.

این کتاب به عنوان یک ثروت علمی است که از یک نیاز مهم سخن می‌گوید و در حال حاضر در عراق و حوزه عربی به شدت به منظور بازگرداندن مردم به اندیشه و اخلاق و  مکتب اهل بیت (ع) به آن احساس نیاز می‌شود. با توجه به این نکته حضرت امام سال‌ها از عمر خود را در حوزه مقدسه نجف گذراند و یادگاری‌های معرفتی مهمی از خود در این حوزه به جای گذاشت و تعدادی از پیروان او از جمله آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر صدر از بزرگان حوزه نجف و عراق بودند، انتشار این کتاب برای نسل جدید حوزویان عراق بسیار فایده خواهد داشت.

امام خمینی(ره) به عنوان یکی از فقیهان، متکلمان و فیلسوفان برجسته شیعی در عصر حاضر، به منظومه فکری خود را از طریق تعالیم اهل بیت و عقلانیت معصوم رسید. ضرورت لزوم تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت امام عصر(عج) نیز با استفاده از حجیت قول و فعل معصوم به دست آمده است.

در بخشی از وصیت نامه حضرت امام (ره) نیز آمده است: «ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا مؤسس آن به امر خداوند تعالی بوده و امیرالمومنین علی بن ابی طالب، این بنده‌‌ رها شده از تمام قیود، مامور‌‌ رها کردن بشر از تمام اغلال و بندگی هاست. ما مفتخریم که ائمه معصومین از علی بن ابی طالب گرفته تا منجی بشر حضرت مهدی صاحب زمان – علیهم آلاف التحیات والسلام – که به قدرت خداوند قادر، زنده و ناظر امور است، ائمه ما هستند و ما مفتخریم که مذهب ما جعفری است که فقه ما که دریای بی‌پایان است یکی از آثار اوست… و ما مفتخریم به همه ائمه معصومین – علیهم صلوات‌الله – و متعهد به پیروی آنانیم.»/998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات