۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۱۰۴۴۰
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

عزم جدی اوقاف برای احیای موقوفات حوزه‌های علمیه

عزم جدی اوقاف برای احیای موقوفات حوزه‌های علمیه
حجت الاسلام حیدری با بیان این که مازندران از نظر موقوفات حوزه‌های علمیه در کشور پیشگام است، گفت: احیای کامل این موقوفات پشتوانه دائمی مناسبی برای مدارس علمیه است.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از همکاری و همراهی این سازمان با حوزه‌های علمیه به منظور شناسایی و احیای موقوفات حوزه‌های علمیه خبر داد و با بیان این که مازندران از نظر موقوفات حوزه‌های علمیه در کشور پیشگام است، افزود: احیای کامل این موقوفات می‌تواند یک پشتوانه دائمی مناسبی برای مدارس علمیه باشد.

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر این که سیاست اوقاف بر احیای کامل موقوفات است، افزود: احیای موقوفات کمتر از وقف نیست و همه ما باید تلاش کنیم تا موقوفات به صورت واقعی احیا و در راستای نیت واقف اجرای امینانه شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به عزم جدی این سازمان برای شناسایی و احیای موقوفات حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: در همین راستا تاکنون جلسات متعددی در سطح مدیران استانی و شهرستانی تشکیل و روند احیای موقوفات مدارس علمیه مورد بررسی قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه یک تعامل مناسبی میان اوقاف و حوزه‌های علمیه برای احیای موقوفات مدارس علمیه وجود دارد، بیان داشت: تداوم و تقویت این همکاری‌ها به طور حتم موجب احیای کامل موقوفات حوزه‌های علمیه خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از موقوفات در طول تاریخ به دلایل مختلف به فراموشی سپرده شده است، افزود: بخشی از موقوفات نیز مربوط به حوزه‌های علمیه است که تلاش‌ها برای احیاء کامل آن ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که آثار و برکات وقف در همه حوزه‌ها در جامعه مشهود است، بیان داشت: با بهره گیری از این سنت حسنه دینی می‌توان به تقویت و گسترش برنامه‌های دینی و فرهنگی اقدام کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیش از ۷۰ درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم مسیر وقف را به سمت نیاز‌های روز جامعه هدایت کنیم که یکی از این بخش‌های مهم می‌تواند حوزه‌های علمیه باشد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که روحانیت و طلاب جوان از جمله اقشار تأثیر گذاری هستند که می‌توانند نقش مهم و محوری در تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه ایفا کنند، بیان داشت: باید علاوه بر احیای موقوفات حوزه‌های علمیه در جهت سوق دادن مردم به سمت وقف‌های جدید برای حوزه تلاش کنیم. /۹۵۰/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات