۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۰۹۴۱۹
معاون اقتصادی وزیر کشور تاکید کرد؛

رشد اقتصادی بااجرای طرح‌های نوین

رشد اقتصادی بااجرای طرح‌های نوین
دین پرست توسعه اقتصادی در استان‌ها را نیازمند توجه و اجرای طرح‌های نوین براساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه‌ای عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بابک دین پرست در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اضافه کرد: مثلاً در استان اردبیل بیشترین ظرفیت اقتصادی و بیشترین آمار اشتغال در حوزه کشاورزی است لذا باید در این حوزه توجه ویژه ای اعمال و برنامه های نوینی اجرا شود.

وی توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را برای افزایش اشتغالزایی تاثیرگذار خواند و افزود: باید در استانی همچون اردبیل به صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی توجه ویژه ای صورت گرفته و در این زمینه سرمایه گذاری شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور توسعه کشت گلخانه‌ای و اجرای شیوه‌های نوین آبیاری را از دیگر اولویت های این بخش برای دستیابی به توسعه اقتصادی برشمرد و یادآور شد: اردبیل حال حاضر مشکلی در زمینه آب و خاک مناسب ندارد اما در آینده با چالش‌هایی مواجه خواهد شد بنابراین نیاز است به سمت کشت گلخانه ای سوق داده شود.

وی در عین حال حال با انتقاد از نبود ساز و کار مناسب در کشت زراعی و باغی در کشور، برلزوم جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و بویژه سرمایه گذاری خارجی در استان های مرزی و در حوزه های مختلف اقتصادی تاکید کرد.

دین‌پرست با اشاره به سفر یک روزه خود به این استان، به بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و در حال ساخت اشاره کرد و بیان داشت: لازم است مشکلات واحدهای تولیدی حل شود و مسئولان استانی باید در این راستا اقدامات جدی انجام دهند.

وی ظرفیت استان اردبیل در حوزه های کشاورزی، معدن، صنعت و… را مطلوب توصیف کرد و برلزوم استفاده از این ظرفیت ها برای رشد و توسعه پایدار تاکید کرد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات