۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۰۸۳۶۱
عضو شورای رهبری جریان وحدت گرای النهضه در گفت وگو با رسا:

روز جهانی قدس، یکی از باورهای مقدس و محوری امت اسلامی است

روز جهانی قدس، یکی از باورهای مقدس و محوری امت اسلامی است
عضو شورای رهبری جریان وحدت گرای النهضه لبنان با بیان اینکه روز جهانی قدس از جمله باورهای مقدس امت اسلامی است، آن را پاسخی به همه معامله‌ها و نشست‌های ضدفلسطینی دانست.

شیخ «خضر الکبش» عضو شورای رهبری جریان وحدت گرای النهضه لبنان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا تأکید کرد: مراسم روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان امام خمینی (ره) برگزار می شود، به یکی از باورهای مقدس و مسائل محور امت اسلامی تبدیل شده است.

عضو شورای رهبری جریان وحدت گرای لبنان افزود: اعتقاد اسلامی برخاسته از روز جهاني قدس، حلقه وصل امت اسلامی با مسجد الاقصی و فلسطین و پیوندی برآمده از قرآن کریم است؛ آنجایی که خداوند متعال در سوره اسرا به معراج پیامبر اکرم(ص) از مسجد الحرام به مسجد الاقصی اشاره می کند.

این عالم لبنانی در ادامه با اشاره به اقدامات عربستان سعودی برای ناکام گذاشتن فعالیت های مسلمانان در روز جهانی قدس، بیان داشت: اقداماتی که عربستان در برخی از کشورها عربی و اسلامی برای ناکام گذاشتن فعالیت های مسلمانان در روز جهانی قدس انجام می دهد، برخی از توطئه سعودی علیه مسأله فلسطین است. آل سعود در حالی دست به چنین اقداماتی می زند که ثروت خود را برای مقابله با ملت فلسطین بکار می گیرد و تاکنون نیز هیچ موضع آشکاری در برابر رژیم صهیونیستی اتخاذ نکرده است. عربستان با چنین اقداماتی در صدد مقابله با محور مقاومت است تا فعالیت های سالانه آن را در روز جهانی قدس بی اثر بگذارد.

شخ خضر الکبش با اشاره به نشست ضدفلسطینی منامه، خاطر نشان ساخت: سرنوشت نشست منامه به عنوان مرحله اول از معامله قرن، شبیه عهدنامه هایی مانند کمپ دیوید، وادی عربه و اسلو است که نتجه ای برای فلسطینیان دربر نخواهد داشت. روز جهانی قدس پاسخی به نشست منامه و معامله قرن و هر اقدامی خواهد بود که هدفش نابودی مسأله فلسطین است و در مسیر آزادسازی قدس مانع تراشی می کند. روز قدس و راهپیمایی های بازگشت که مردم فلسطین جمعه هر هفته انجام می دهند، معامله قرن و دیگر اقدامات ضدفلسطینی را ناکام خواهد گذاشت.

شاان ذکر است که آمریکا اخیرا از برگزاری نشست اقتصادی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در بحرین به بهانه توسعه اقتصادی در فلسطین و به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» خبر داد.

عربستان و امارات از جمله کشورهای عربی هستند که برای حضور در نشست منامه اعلام آمادگی کرده‌اند.

جریان های مقاومت اسلامی منطقه در واکنش به اعلام برگزاری نشست اقتصادی منامه، اعلام کردند که رژیم های عربی از جمله آل خلیفه و آل سعود مزدورانی هستند که از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و نشست مذکور را خارج از خواسته  ملتها عنوان کردند./983/ب

ارسال نظرات