۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۰۳۵۴۶
خطیب جمعه ساری:

جامعه مهدوی در همه امور باید الگو و اسوه باشد

جامعه مهدوی در همه امور باید الگو و اسوه باشد
خطیب جمعه ساری با اشاره این که جامعه مهدوی در همه امور باید الگو و اسوه باشد، گفت: مسأله مهدویت و انتظار باید به صورت کارشناسی در جامعه اسلامی ترویج و نهادینه شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، خطیب جمعه ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان تأکید کرد.
 
وی با بیان این که امروز شیعه رسالت سنگینی در دوران غیبت بر عهده دارد، افزود: شیعه واقعی باید در همه امور پیرو سیره اهل بیت (ع) باشد.
 
حجت الاسلام قاسمی با تأکید براین که جامعه شیعی باید در همه امور سیره اهل بیت (ع) را مورد توجه خود قرار دهد، تصریح کرد: اهل بیت (ع) راه سعادت و رستگاری را به بشریت نشان دادند و باید ارزش‌های دینی و معنوی در همه امور جامعه ساری و جاری شود.
 
خطیب جمعه ساری با بیان این که امروز وظیفه جامعه منتظر عمل به ارزش‌های الهی است، خاطرنشان کرد: تنها شعار عمل به سیره اهل بیت (ع) کافی نیست و این مسأله باید در اعمال، رفتار و اخلاق ما دیده شود.
 
وی با اشاره این که جامعه مهدوی در همه امور باید الگو و اسوه باشد، تصریح کرد: مسأله مهدویت و انتظار باید به صورت کارشناسی و دقیق در جامعه اسلامی ترویج و نهادینه شود.
 
حجت الاسلام قاسمی با بیان این که مهدویت و انتظار راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی خلأ‌های موجود در جامعه موجب گسترش و رشد شبهات مهدوی از سوی دشمنان شده است.
 
خطیب جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌ها و خدمات شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در برقراری نظم و امنیت در کشورمان تقدیر و تشکر کرد و گفت: مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) برکات و خدمات ارزشمندی برای نظام اسلامی داشته است.
 
وی همچنین به سیل اخیر در کشور اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه این سیل خسارت‌های بسیاری به زیرساخت‌های کشاورزی و مسکونی وارد کرده است، بیان داشت: انتظار ما و مردم از مسؤولان جبران سریع این خسارت‌های به وجود آمده است.
 
حجت الاسلام قاسمی با بیان این که سیل اخیر به دلیل برخی ضعف‌های مشهود خسارت‌های بسیاری به کشورمان وارد کرده است، بیان داشت: این سیل ضعف‌های موجود در بخش‌های مختلف را ملموس‌تر کرد که باید در جهت رفع این ضعف‌ها اقدام جدی شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات