۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۹۶۳۴۵
رییس ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب ایجاد شده‌اند

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب ایجاد شده‌اند
حجت الاسلام ارزانی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دل مساجد بوده و در جهت مقابله با فرهنگ تهاجمی غرب ایجاد شده‌اند.

حجت الاسلام امیر ارزانی رییس ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در چهل سالگی انقلاب، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند که ۲۶ سال از عمر آنها می‌گذرد.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به علت اینکه در دل مساجد هستند و در جهت مقابله با فرهنگ تهاجمی غرب ایجاد شده‌اند، بر دو محور فرهنگ و هنر تکیه زده و در این دو حوزه برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان مسجد و تحکیم بنیان خانواده تلاش می‌کنند.

رییس ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ابراز داشت: ما معتقدیم اگر شخصی به مسجد راه پیدا کند و با مسجد انس پیدا کند به راه هدایت واقعی رهنمون خواهد شد و این مسیر، طریق هدایت و سعادت او خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: افتخار داریم که امروز در کشور ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در حال فعالیت هستند و در دل این کانون ها بیش از یک و نیم میلیون نفر در سامانه سجای بچه های مسجد خود را ثبت کرده‌اند.

حجت الاسلام ارزانی اظهار داشت: از جمله برنامه‌های این کانون ها می‌توان انس با قرآن، انس با صحیفه سجادیه و انس با نهج البلاغه را در زمره ارزشمندترین فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مساجد قرار داد.

وی افزود: در مباحث تربیتی نیز فعالیت های مهارتی، علمی، اعتقادی و دینی در حوزه کارهای فاخر کانون ها قرار دارند؛ یکی دیگر از فعالیت های شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزاری اردوها به ویژه در سه ماهه تابستان است.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه ابراز داشت: از دیگر برنامه ها فعالیت های مناسبتی است که در تمام مناسبت های سال و به طور ویژه در دهه مبارک فجر کانون ها فعالیت های ویژه ای دارند.

وی افزود: امسال که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است سرود چهل هزار نفری بچه های مسجدی را در دل کانون ها برگزار کردیم و به عنوان یکی از فاخرترین فعالیت های دهه مبارک فجر از آن می‌توان یاد کرد.

رییس ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: برای راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نیز مانند سال ‌های قبل که بچه های مسجدی بسیار فعالانه و پیشتاز عمل کردند امسال نیز یک و نیم میلیون نفر عضو رسمی سامانه و خانواده های آنها که که جمعیتی حدود ۷ میلیون نفر هستند حتماً در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور فعالی خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر ثابت می‌کنیم که همه پای کار انقلاب هستیم و هر آنچه داریم در طبق اخلاص برای انقلاب قرار می‌دهیم؛ ان شاءالله انقلاب اسلامی زمینه بخش انقلاب حضرت ولی عصر(عج) باشد./۹۶۹/ت302/ب1

تعداد بازدید : 4
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات