۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۹۵۶۲۱
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

سومین گردهمایی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در کاشان برگزار شد

سومین گردهمایی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در کاشان برگزار شد
به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب سومین گردهمایی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ مرتضی عمومهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان در گردهمایی که صبح امروز در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: حفظ استقلال و عزت و اقتدار ملت ایران از مهمترین دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان دستارود‌های انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته را نیازمند روز‌ها و ساعت‌ها زمان و برای مکتوب کردن این دستاورد‌ها نیازمند نوشتن کتاب‌ها دانست و گفت: در دوره طاغوت ۷۰ درصد مردم کشور بیسواد بودند، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز صد درصد مردم ایران با سواد هستند.

به گفته وی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۱۵۴ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل بودند، اما امروز بیش از چهار میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه کاشان با اشاره به اینکه رشد علمی کشور در سال ۵۵ تنها ۵۲ درصد بود یادآور شد: امروز رشد علمی جمهوری اسلامی ایران به ۱۱ برابر متوسط جهانی رسیده است و یک درصد از کل دانشمندان جهان ایرانی هستند.

سرهنگ عمو مهدی در ادامه به دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف پزشکی، سلول‌های بنیادی، فضایی، صنعتی و هسته‌ای اشاره کرد و گفت: دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی ایران به دلیل دستاورد‌های خیره کننده‌ای است که انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته به دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان شاه بیش از ۴۵ هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند که حقوق آن‌ها بیش از ۳۰ برابر حقوق کل نیرو‌های ارتش در آن دوره بود یادآور شد: حقوق یک مستشار آمریکایی در ایران چندین برابر یک ارتشی ایرانی بود که حق توحش نیز یکی از مزایای حقوق مستشاران آمریکایی در ایران بود.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه کاشان با اشاره به اینکه مراکز فساد و فحشا و خوشگذرانی در ایران برای خوش گذرانی آمریکایی‌ها دایر شده بود، گفت: رژیم طاغوت با تصویب قانون کاپیتولاسیون در ایران عزت مردم ایران را در دوره طاغوت لگدمال کرد و زیر سوال برد.

سرهنگ عمو مهدی ابراز کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران و خون شهدا و رهبری‌های پیامبرگونه امام و رهبر معظم انقلاب در چهل سالگی انقلاب، کشور ایران از یک کشور منزوی و تحت سلطله در رژیم طاغوتی به یک کشور با عزت و مقتدر در جهان تبدیل شده است./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات