۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۹۵۴۹۴
جهاد اسلامی فلسطین:

ایران تنها کشور حامی «مقاومت فلسطین» است

ایران تنها کشور حامی «مقاومت فلسطین» است
عالی‌ترین مقام جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه کشورهای عربی از «ملت فلسطین» حمایت نمی‌کنند، گفت: «مقاومت هر چه دارد، به برکت جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «زیاد النَخّاله» دبیر کل جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین، در تازه‌ترین مصاحبه، با تمجید از «حمایت ایران» از «مقاومت فلسطین»، فاش کرد که کشورهای عربی از «ملت فلسطین» حمایت نمی‌کنند و روند «سازش» به تشکیل کشور فلسطین منجر نخواهد شد.

النخاله پرونده آشتی ملی فلسطین را «مرتبط با ذهنیت صهیونیستی» دانست و یادآوری کرد که «تشکیلات خودگردان» به ریاست محمود عباس نمی‌تواند با طرحی موافقت کند که تل آویو با آن موافق نیست. 

این مقام عالی‌رتبه مقاومت فلسطین، در موضعی کم‌سابقه اعلام کرد که مشکل فلسطین فقط با صهیونیستها نیست بلکه از «رژیم‌های عربی» نیز «ناامید» شده است. 

دبیر کل جنبش «جهاد اسلامی» مقاومت فلسطین در محاصره همه است جز جمهوری اسلامی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی از آن استقبال کرد و جنبش فتح اولین کسی بود که با ایران روابط برقرار کرد.

النخاله بیان داشت: ایران امروز، تنها کشوری است که از فلسطین حمایت می‌کند و تاوان این حمایت را با محاصره تحمیل شده آمریکا و کشورهای دیگر دارد می‌پردازد. متأسفانه، کشورهای عربی از مردم فلسطین حمایت نمی‌کنند اما اگر فلسطینیان حمایتی از ایران بگیرد، او را مؤاخذه می‌کنند./983/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات