۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۹۴۸۲۲
معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه ام المومنین:

حوزه های علمیه زبان مردم و در کنار آنان هستند

حوزه های علمیه زبان مردم و در کنار آنان هستند
فتحی با تاکید بر اینکه درد مردم، درد حوزویان است، گفت: حوزه های علمیه زبان مردم و در کنار آنان هستند.

فاطمه فتحی معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه ام المومنین(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه و حوزویان در راستای کارآمدتر شدن نظام اسلامی ابتدا باید ساختارهای موجود را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند به رفع نقاط ضعف و اشکالات مربوط به آن اقدام کنند، گفت: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب بسیاری از نواقص و مشکلات کنونی کشور با وجود مدیریت انقلابی و کارآمد حل می شود.

وی ارتباط حوزویان با مردم را در کارآمدتر شدن نظام بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: امروز عرف جامعه باید مورد بررسی و شناسایی حوزویان قرار گیرد و صرفا به تکفیر روابط منفی موجود در جامعه و ابراز حیرت در این زمینه کفایت نکنند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه ام المومنین(س) با تاکید بر اینکه آگاهی حوزویان از مسائل روز لازمه تعالی جامعه کنونی است، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی می طلبد روحانی و طلبه کاملا به شرایط جامعه خویش آگاهی و بصیرت داشته باشد و با توجه به این دانسته‌ها برای تعالی آینده جامعه طرح و برنامه طراحی کند.

فتحی ارشاد و انذار را مهمترین وظیفه حوزویان دانست و گفت: حوزویان لازم نیست در هر موردی خود را صاحب نظر جلوه دهند بلکه لازم است با تمرکز به حوزه علوم انسانی و اسلامی به راهنمایی و ارشاد جامعه تمرکز داشته باشند.

وی صیانت از انقلاب را نیازمند ارتباط صحیح حوزویان با مردم بیان کرد و اظهار داشت: درد مردم، درد حوزویان است. حوزه های علمیه زبان مردم و در کنار آنان هستند از این رو با توجه به مشکلات اقتصادی کشور می‌طلبد حوزویان با مردم همدلی و همدردی فراوان تری داشته باشند تا از این طریق درد و سختی آنان کاهش و امید جامعه افزایش یابد./813/ت310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات