۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۵۹۱۸۳۴
حجت الاسلام طیبی فر:

۹ دی صیانت از اقتدار انقلاب اسلامی بود

۹ دی صیانت از اقتدار انقلاب اسلامی بود
حجت الاسلام طیبی فر ۹ دی را صیانت از اقتدار انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ۹ دی ضرورت حفظ امنیت کشور را با پشتوانه ملی و مردم به ما یادآور شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حسين طیبی فر یکشنبه شب در دهمين یادواره شهداي طلبه و روحاني شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل با عنوان ‹‹پرچمداران بصیرت›› که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه بصیرت در مجموعه ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد، به برخی از درس‌های ۹ دی اشاره کرد و گفت: ۹ دی صیانت از اقتدار انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به اینکه ۹ دی ضرورت حفظ امنیت کشور را با پشتوانه ملی و مردم را به ما یادآور شد، افزود: ایستادن مردم به پای انقلاب اسلامی پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام طیبی فر اهمیت حضور مردم در صحنه را یادآور شد و بیان کرد: ملت ایران طی ۴۰ سال گذشته و در بحران‌های مختلف حتی زمانی که همه دشمنان اسلام و نظام با یکدیگر متحد شدند تا انقلاب اسلامی ایران را نابودکنند، حضور به موقع مردم در صحنه دشمن را با شکست مواجه کرد.

مسؤول معاونت امور روحانیون سپاه همچنین توجه به ضرورت جنگ رسانه‌ای دشمن را یکی دیگر در درس‌های ۹دی دانست و عنوان کرد: در فتنه ۸۸ اگر برخی از عوام اغوا شدند به دلیل جنگ رسانه‌ای بود که دشمن بر علیه ملت ایران رقم زد.

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ آن‌هایی که رهنمود‌های رهبرمعظم انقلاب را فصل الخطاب ندانستند و نسبت به فرمایشات امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه بی توجه بودند و به فتنه‌های خود ادامه دادند برای کشور مشکل ساز شدند.

حجت الاسلام طیبی فر توجه به نیروی نفوذی و نفاق درونی را یکی دیگر از درس‌های ۹ دی دانست و اظهار داشت: مهره‌های نفاق و مهر‌های نفوذی در کشور را باید شناخت چرا که اگر آن‌ها را نشناسیم مهره‌های نفوذی حتی در مسؤولان نیز تأثیرگذار خواهند بود و نگاه مسؤولان را به برخی از مسائل مهم کشور تغییر خواهند داد.

وی بر شناخت جایگاه نفاق امروز و نفاق دیروز تأکید و خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های ۹ دی برای ملت ایران این است که هیچگاه چهره نفاق و فتنه گر و خیانت آن‌ها به کشور و امیدی که در دل دشمن ایجاد کردند و ضربه‌ای که به انقلاب و نظام و ملت ایران زدند را هیچگاه فراموش نکنیم.

مسؤول معاونت امور روحانیون سپاه گفت: ملت ایران با هدایت پرچمدار انفلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و دیده بان بزرگ انقلاب اسلامی از فتنه بزرگ و ویران کننده‌ای به سلامت عبور کرد.

حجت الاسلام طیبی فر به جایگاه مهم و رفیع ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و عنوان کرد: آن‌هایی که با این جایگاه مخالفت می‌کنند با آگاهی از این جایگاه رفیع با آن مخالفت می‌کنند، چرا که این جایگاه و هدایت‌های رهبری است که انقلاب اسلامی ایران را حفظ کرده است.

وی در ادامه با گرامیداشت و یادو خاطره شهدا به ویژه شهدای روحانی گفت: شهدای روحانی چهره‌های درخشانی هستند که در طول تاریخ به ویژه در تاریخ تشییع هرکجا سخن از دفاع حق بوده است پیشتاز بوده اند.

مسؤول معاونت امور روحانیون سپاه گفت: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ شهید روحانی از سراسر کشور در دفاع مقدس در کنار ۲۲۰ هزار شهید می‌درخشند و استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که آمار شهدای روحانی آن از همه استان‌های کشور بیشتر است.

وی با اشاره به شهادت یک پنجم از طلاب و روحانیان استان در دوران دفاع مقدس، افزود: از ۳ هزار روحانی و طلبه در استان اصفهان، حدود ۶۰۰ نفر از آن‌ها در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که ۱۱۰ شهید روحانی و طلبه استان اصفهان به شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اختصاص دارد.

حجت الاسلام طیبی فر یادآور شد: در بین شهدای همه اقشار جامعه هیچ قشری مانند روحانی و طلبه که یک پنجم آن‌ها به شهادت رسیدند را نمی‌توانید نام ببرید که این تعداد آمار شهدای روحانی حتی برای مردم تعجب آور بود.

مسؤول معاونت امور روحانیون سپاه با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان اصفهان بالاترین آمار شهدای روحانی و طلبه کشور را به خودش اختصای داده است، افزود: شهدای روحانی طلبه همراه با رزمندگان وحتی پیشگام از رزمندگان در میادین دفاع از انقلاب اسلامی ونظام جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار داشتند.

لازم به ذکر است، مدارس علمیه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، با تقدیم بیش از ۱۰۳ شهید و ۲۴۸ نفر جانباز، ایثارگر و آزاده بعد از شهر اصفهان، رتبه اول ایثارگری و حضور در صحنه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارد.

شایان ذکر است، کاشان دردوران انقلاب و دفاع مقدس با تقدیم بیش ازیکهزار و ۸۰۰ شهید، ۳ هزار و ۸۱۲ جانباز، ۱۹۳ نفر آزاده و ۷۰ شهید مدافع حرم نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایفا کرده است./۱۳۰۷/پ310/ب1

تعداد بازدید : 17
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسيني
Iran, Islamic Republic of
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
عالي است خبر با محتوايي بود روشنگري از فتنه 88 مردم با با بصيرت خواهد كرد
0
0