۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۸۹۵۶۱
فرمانده بسیج مردمی:

حمایت از مردم و مقدسات وظیفه آستان مقدس حسینی است

فرمانده بسیج مردمی گفت: حمایت از مردم و اراضی عراق موجب شد که آستان مقدس حسینی گردان نظامی تشکیل دهد.
علی کریم الحسناوی معاون گردان علی الاکبر وابسته به بسیج مردمی

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، علی کریم الحسناوی معاون گردان علی الاکبر وابسته به بسیج مردمی عراق در گفت وگو با خبرنگار آستان مقدس حسینی گفت: پس از اشغال شهر موصل و صدور فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی، به دستور شیخ عبد المهدی کربلایی تولیت شرعی آستان مقدس حسینی، گردان «امام الحسن العسکری (علیه السلام)» با هدف حمایت لجستیکی از مناطق امنیتی در تکریت و سامرا تشکیل شد.

وی افزود: حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی در جلسه ای با سید افضل الشامی، فاضل عوز و جمعی دیگر از فرماندهان بسیج مردمی دستور تشکیل یک گردان نظامی تحت عنوان «علی الاکبر (علیه السلام)» را صادر کرد و پس از آن به تربیت 300 تن در زمینه های مختلف نظامی در جنوب شرقی بغداد پرداختیم و در مرحله دوم نیز 1300 رزمنده را در پادگان این گردان واقع در منطقه «الهندیة» تربیت کردیم.

علی کریم الحسناوی تصریح کرد: پس از آموزش نیروها، با همکاری و هماهنگی گردان های مختلف نظیر کتائب حزب الله و فرماندهی عملیات بابل، ارتش و بسیج مردمی در منطقه «صنيديج» واقع در جرف الصخر شمالي بابل عملیاتی علیه جریان تروریستی داعش انجام دادند و تلفات سنگینی بر تروریست ها وارد ساختند.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از مراقد مقدس ائمه اطهار (علیهم السلام)، حمایت از مردم و اراضی عراق موجب شد که آستان مقدس حسینی گردان نظامی تشکیل دهد.

فرمانده بسیج مردمی عراق خاطرنشان کرد: تروریست ها نجف اشرف، کربلا مقدس را در معرض خطر قرار داده بودند و اعلام ساختند که در پی اشغال همه اراضی عراق هستند و تا بغداد نیز پیش رفته بودند لذا مقابله نظامی و بسیج همگانی وظیفه ما محسوب می شد.

وی میزان معنویت رزمندگان در هنگام مقابله با جریان تروریستی داعش را بالا توصیف کرد و گفت: شعار «لبیک یا حسین» و تلاوت قرآن از مسائل مورد توجه رزمندگان قبل از انجام عملیات بود.

ارسال نظرات