۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۷۰۸۲
کارشناس بین الملل:

حضور آمریکا در افغانستان هیچ دلیلی جز قتل و کشتار ندارد

یک کارشناس بین المللی، ضمن انتقاد از کشتار غیر نظامیان در افغانستان، دلیل حضور نیروهای آمریکایی در این کشور را تقویت و تشکیل حکومتی دست نشانده توصیف کرد.
نظامیان آمریکایی در افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در چند روز گذشته، آمریکا در حملات هوایی علیه غیر نظامیان، 23 افغانستانی را در جنوب استان هلمند به قتل رساند که بیشتر آنان زنان و کودکان بوده اند.

سازمان ملل اعلام کرد که از سال 2009 تا کنون، در ماه گذشته میلادی بیشترین تعداد غیرنظامیان در حملات هوایی کشته یا زخمی شده اند.

بری گراسمن، کارشناس بین الملل اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از ابتدای حمله به افغانستان، جنایات متعددی را مرتکب شده است.

وی با اعلام این مطلب افزود: هر سخنی از جنایات طالبان در افغانستان به میان آید، آمریکا جز تقویت و تشکیل حکومتی دست نشانده، هیچ دلیلی برای حضور در کشور جنگ زده افغانستان ندارد.

گراسمن گفت: به صراحت اعلام می کنم که با گذشت 17 سال از حمله به افغانستان، آمریکا سابقه ای طولانی در جنایت علیه مردم این کشور دارد و این جنایات شامل زندانی کردن، تجاوز، قتل و سایر اقدامات خلاف بوده که از سوی اعضای ارتش و یا بمباران های به اصطلاح مجاز علیه غیرنظامیان، مدرسه ها، مسجد ها و سایر مکان ها انجام شده است. به نظر من آمریکا هیچ کاری در افغانستان ندارد و این مساله کاملا واضح و آشکار است.

کارشناسان معتقدند که میزان بالای حملات هوایی آمریکا به افغانستان در چند روز اخیر برای وارد کردن فشار به طالبان جهت امتیاز گیری در مذاکرات بوده است.

در سال 2001، آمریکا به همراه کشورهای عضو ناتو به بهانه مبارزه با تروریسم و نیز به منظور سرنگونی طالبان به افغانستان حمله کردند. حمله و اشغال افغانستان تا کنون نه تنها موجب سرنگونی طالبان نشده بلکه منجر به کشته و زخمی شدن هزاران افغانستانی شده است./847/ب

امیر رحیمیان

ارسال نظرات