۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۸۶۳۰۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

محکویت تحریم ها و دشمنی های آمریکا از سوی دانش آموزان اهوازی، برگزاری اختتامیه جشنواره بین ‌المللی شعر رضوی به زبان عربی، افتتاح نمایشگاه کتاب در شهرستان لالی و افتتاح نمایشگاه کتاب با عنوان حال خوش خواندن در شهرستان هفتگل چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، دانش آموزان دبیرستان شاهد کیانپارس، تحریم های وضع شده آمریکا علیه جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

در این مراسم دانش آموزان ضمن محکومیت دشمنی ها و تحریم های ظالمانه چندین ساله آمریکا با ملت ایران اعلام کردند که با وحدت و پیروی از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب و تلاش دولتمردان، توطئه های استکبار به شکست خواهد انجامید.

در ادامه دانش آموزان مدرسه، طوماری تهیه و بصورت نمادین امضا کردند و در بیانیه خود اعلام داشتند که دوشادوش مسؤولان پیرو سخنان رهبر انقلاب هستند.

همچنین سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، در این مراسم پیرامون اهمیت دوره جوانی نکاتی بیان کرد و گفت: جوانان و دانش آموزان ما همان جوانانی هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند و دانش آموزان امروزی هم در برابر ترفندهای آمریکا ایستادگی می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) اظهار داشت: آمریکا از جوانان مؤمن انقلابی شکست خورده و شکست خواهد خورد و همه نیرنگ های منطقه ای آن با تلاش مدافعان حرم نقش بر آب شد.

گفتنی است، این مراسم از سوی شبکه جهانی الاهواز و صدا و سیمای استان پوشش داده شد.

برگزاری اختتامیه جشنواره بین ‌المللی شعر رضوی به زبان عربی 

آیین پایانی نهمین جشنواره بین ‌المللی شعر رضوی به زبان عربی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسین سیدی، معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع)، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونان این اداره کل، عدنان غزی فرماندار شوش و شاعرانی از استان خوزستان و کشورهای عراق، سودان، بنگلادش و همچنین علاقه‌ مندان به شعر و ادبیات در یادمان دعبل خزاعی در شهرستان شوش برگزار شد.

این مراسم با پخش کلیپ‌ هایی درباره امام رضا (ع ) و فعالیت‌ های جشنواره نهم شعر رضوی آغاز شد.

همچنین شاعران حاضر در نهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی از جمله مهدی ناصری و عماد غراوی از شهرستان شوش، عبدالله از کشور بنگلادش، حیدر حامد عبدالصاحب از کشور عراق، سید فرج الدنیناوی از شهرستان شوش، حسین الوائلی از خوزستان، عبدالحسین سیاحی از اهواز، سدخان حلفی از کارون، سعید کوتی از هویزه و نوری الجابری از خرمشهر به شعرخوانی در مدح امام رضا (ع) پرداختند.

افتتاح نمایشگاه کتاب در شهرستان لالی

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه بزرگ کتاب شهرستان لالی با حضور فرماندار و جمعی از مسؤولان محلی در این شهرستان آغاز به کار کرد.

بهرام جمالپور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی گفت: این نمایشگاه کتاب به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی و کتابخانه‌های عمومی شهرستان با ۵۰ درصد تخفیف برپا شده است.

بهرام جمالپور هدف از برپائی این نمایشگاه کتاب در شهرستان لالی را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد.  

این نمایشگاه با بیش از هزار و ۴۰۰ جلد کتاب در ۳۵۰ عنوان مختلف در محل کتابخانه حکیم طوس لالی میزبان علاقه‌ مندان به مطالعه کتاب خواهد بود.

افتتاح نمایشگاه کتاب با عنوان حال خوش خواندن در شهرستان هفتکل

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب از ۲۶ آبان تا ۱۲ آذر از ساعت ۸  تا ۲۰  در شهرستان هفتکل  دایر می شود.

این نمایشگاه با حضور سید عابدین موسوی، فرماندار شهرستان هفتکل، رضائیان شهردار و سرهنگ تقدسی و جمعی از مسئولان محلی آغاز به کار کرد.

احمدرضا زنگنه، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانگونه که جسم نیاز به غذا دارد روح انسان نیز نیازمند غذا است و کتاب غذای روح است.

شایان ذکر است، این نمایشگاه با ۳ هزار جلد کتاب در زمینه‌های کودک و نوجوان، ادبیات، تاریخ، روانشناسی، دین با همکاری پخش کتب پشتکار در شهرستان هفتکل برگزار شد./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات