۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۸۵۴۷۰

هشدار نمایندگان پارلمان اروپا به شاه بحرین درباره نتایج انتخابات پیش‌رو

۳۸ نماینده پارلمان اتحادیه اروپا تأکید کردند که در سایه اختناق سیاسی در بحرین، نتایج انتخابات پیش‌رو در این کشور را غیرآزاد، ناعادلانه و غیرقانونی می دانند.
اتحادیه اروپا

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا خطاب به «حمد عیسی آل خلیفه» شاه بحرین تاکید کردند: ما اوج نگرانی خود را درباره انتخابات پیشرو اعلام می کنیم؛ انتخاباتی که در سایه اختناق سیاسی در بحرین و تعطیل شدن همه فضای های فعالیت سیاسی و اجتماعی برگرار خواهد شد.

۳۸ نماینده نمایندگان پارلمان اروپا خطاب به شاه بحرین بیان داشتند: احکام قضایی از جمله حکم حبس ابد علیه شیخ «علی سلمان» دبیرکل بزرگترین گروه سیاسی در بحرین مزید بر نگرانی است و ادامه این چنین اقدامات باعث خواهد شد نتایج انتخابات آتی، غیرآزاد، ناعادلانه و غیرقانونی محسوب شود.

نمایندگان اتحادیه اروپا همچنین انتخابات پیش‌رو  را فرصتی برای بحرین در جهت کاهش تنش ها و ایجاد گفت‌ وگوهای آزاد در این کشور عنوان کردند. این نمایندگان همچنین از شاه بحرین خواستند که نظارت بین المللی بر انتخابات پیش‌رو و تشکیل گروه های سیاسی معارض منامه را هموار کند.

نمایندگان مذکور از شاه بحرین خواستند که حزب منحل شده «الوفاق» و «وعد» دوباره فعالیت های خود را از سربگیرند و زندانیان سیاسی از جمله شیخ علی سلمان، حسن مشیمع و عبدالهادی الخواجه و نبیل رجب آزاد شوند.

 

ارسال نظرات