اختلاف در دین هیچ مصلحتی ندارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی شب گذشته که در مسجد اعظم ملک شهر واقع در خیابان شهید مطهری برگزار شد، گفت: تشیع تنها مکتبی است که دچار بدعت ها نشده است.
وی در ابتدا با عرص تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت مظلومانه سبط اکبر ایشان یعنی امام حسن مجتبی(ع)، آیه دویست و سیزدهم سوره بقره که می فرماید(كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ وَأَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ... افزود: بعثت انبیا چهار هدف اساسی داشته است، انسان ها یک امت متحد بودند که خداوند پیامبران را به عنوان بشارت دهنده و نذرات دهنده میان آن ها فرستاد و به واسطه ارسال کتاب آسمانی اختلافات بین مردم حل و فصل کرد.
آیت الله مهدوی ابراز کرد: انسان ها در دو مساله مالی و دینی به اختلافات گوناگونی مبتلا می شوند؛ انسان موجودی اجتماعی است و برای برآورده کردن نیازهایش باید با دیگران مراوده داشته باشد و از طرف دیگر انسان طبعاً مدنی است یعنی به واسطه همکاری داشتن با دیگران زندگی اش اداره می شود، یعنی بخشی از نیازهای دیگران را برآورده می کند تا بخشی از نیازهای زندگی خودش برآورده شود لذا یکی از مصالح صحیح اختلافات مالی افراد گوناگون است چرا که به واسطه آن انسان ها با یکدیگر مراوده خواهند داشت.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اختلاف در دین هیچ گونه مصلحتی ندارد، اذعان کرد: همه انسان ها موظف هستند دین حقیقی کامل را شناسایی کنند و تسلیم یک دین باشند؛ با وجود این که از سوی پیامبران بعثت پیامبر اسلام بشارت داده شده بود بزرگان ادیان از پذیرش دین اسلام سرباز زدند و دین واحد را نپذیرفتند.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که تشیع تنها مکتب است که دچار بدعت ها نشده است، افزود: دینی که همه انسان ها باید سر تسلیم در پذیرش آن فزود آوردند و مقصود خداوند است، دین اسلامی است که از کانال اهل بیت(ع) عبور کرده باشد.
استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که رفتار تربیتی انبیا مبتنی بر بشارت دادن و نذارت دادن بوده است، اظهار کرد: بشارت دادن و نذرات دادن از عوامل مهم تربیتی است که از سوی والدین نیز باید مورد توجه قرار گیرد، اگر عملی به واسطه ایجاد شوق در فرزند به او یاد داده شود به هیچ عنوان باعث زدگی او نخواهد شد.
وی ادامه داد: تنبیه کردن فرزند در مراحل اولیه تربیت او هیچ گونه رجحانی ندارد، ابتدا باید به واسطه ایجاد شوق، فرزندمان را به انجام کاری سوق دهیم و اگر جواب نگرفتیم به واسطه آشنا کردن او با یک عالم دینی می توان به نتیجه رسید./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱