۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۸۴۴۷۱
مدیر مرکز اسناد مقاومت اسلامی عراق در گفت وگو با رسا:

بسیج مردمی و شیعیان تنها حامیان اهل تسنن فلوجه بودند

مدیر مرکز اسناد مقاومت اسلامی عراق گفت: بعد از آنکه داعش بر مناطق فلوجه سیطره پیدا کرد، نیروهایش که مردم را بسیج می کردند و علیه ارتش عراق برخاسته بودند، اهالی فلوجه را تنها گذاشتند.
الحشد الشعبی

«عبدالحافظ السالم» مدیر مرکز اسناد مقاومت اسلامی عراق در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: طی عملیات فلوجه مسیری برای خارج شدن اهالی فلوجه در نظر گرفته شده بود؛ چون داعش مانع خروج اهالی فلوجه از این بخش می شد و مسائلی هم در این رابطه پیش آمد. ولی الحشد الشعبی به آوارگان فلوجه امدادرسانی و آنها را به جای امنی منتقل و آن دسته از مردمی که موفق می شدند از دست داعش فرار کنند را با خودروهای نظامی به پادگان منتقل می کرد.

مدیر مرکز اسناد مقاومت اسلامی عراق افزود: اهل تسنن که در اردوگاهی در عامریه فلوجه به سر می بردند، ضمن متهم کردن بقیه اهالی این بخش به پیوستن به داعش، خواستار انتقام از آنها شدند؛ زیرا مردمی که رابطه ای با داعش نداشته از فلوجه خارج شده اند و کسانی که در این بخش مانده اند، خودشان این مصیبت ها را برای اهالی به بار آورده بودند. ولی با این وجود الحشد الشعبی این خانواده ها را منتقل می کرد و مواد غذایی به آنها می داد و مجروحان آنها را درمان و به جای امنی منتقل می کرد.»

 عبدالحافظ السالم در ادامه بیان داشت: «این امدادرسانی ها تنها در یکی از اردوگاه ها در غرب فلوجه بود و الحشد هر از چندگاهی به دیدن آوارگان مستقر در این اردوگاه می آمد. آنها به این مسأله پی برند که تنها الحشد و شیعیان می توانند از آنها دفاع کنند به این خاطر که همشهری های آنها همه بعد از دریافت پول از عربستان پا به به فرار گذاشتند و به عمان و اردن رفتند.» 

وی افزود: «داعش به اهالی فلوجه می گفت که ارتش عراق اینک به ارتش صفوی و ارتش مالکی و رافضی ها تبدیل شده است و با این تبلیغات اهالی این بخش را علیه ارتش شوراندند. در حالی که ارتش عراق اساسا به کمک آنها آمده بود ولی بعد از آنکه داعش بر مناطق فلوجه سیطره پیدا کرد، اهالی فلوجه را تنها گذاشتند و در نهایت تحت سیطره نیروهای غیرعرب داعش قرار گرفتند و سرانجام فهمیدند که تنها الحشد می تواند آنها را نجات دهد و بعد از آنکه برخورد خوب الحشد را دیدند، به مناطق تحت سیطره داعش بازمی گشتند و اطلاعات به الحشد می دادند.»

ارسال نظرات