۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۸۳۱۶۵
گزارشی از یمن:

ادامه حملات ائتلاف سعودی و کشتار مردم بی دفاع یمن

عربستان سعودی در سکوت مجامع بین المللی به قتل و کشتار مردم بی گناه یمن ادامه می دهد.
یمن

به گزارش خبرنگار بین الملل رسا، جنگنده های سعودی یک کامیون با سرنشینان غیر نظامی را در شهر حجه یمن مورد اصابت قرارد دادند. در این حمله 4 نفر کشته و عده‌ای زخمی شدند.

همچنین روز گذشته در حمله هوایی ائتلاف سعودی به منطقه الحدیده یک غیر نظامی شهید و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال چندین جنگجوی تحت حمایت ائتلاف سعودی و وفادار به عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن، بر اثر انفجار بمب جاده ای در جاده نجران کشته شدند.

مرکز حقوقی و توسعه یمن در بیانیه ای که در پانزدهم اکتبر منتشر شد، اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی علیه کشور فقیر و بحران زده یمن، تا کنون موجب کشته شدن 15185 شده است که از این تعداد 3527 تن کودک و 2277 تن زن بوده اند.

این مرکز همچنین اعلام کرد که 23822 غیرنظامی در حملات ائتلاف سعودی مجروح شده اند که از این میان 3526 تن کودک و 2587 تن زن بوده اند؛ این افراد هم اکنون به دلیل تحریم های ائتلاف سعودی از کمبود پشتیبانی پزشکی و نیز مراقبت های ضعیف درمانی رنج می برند.

مرکز حقوقی یمن همچنین تاکید کرد که حملات ارتش سعودی موجب مرگ 2200 یمنی بر اثر بیماری واگیردار وبا شده است.

این مرکز اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف سعودی، 15 فرودگاه، 14 بندر، 2559 جاده و پل و نیز 781 محل ذخیره سازی آب، 191 نیروگاه برق و 426 برج مخابراتی را تخریب کرده است.

مرگ چندین نفر از مردم یمن بر اثرتوفان حاره ای شرق یمن

از ابتدای آغاز توفان حاره ای در هفته گذشته تا کنون، حداقل دوازده تن در شرق یمن کشته شدند.

عواد مبارک، یکی از مقامات پزشکی محلی با اعلام این خبر به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: علاوه بر کشته شدگان، 126 تن نیز در توفان حاره ای زخمی شدند.

وی همچنین درباره گسترش وبا در این منطقه هشدار داد.

از مارس سال 2015 تا کنون عربستان سعودی و تعدادی از هم پیمانان منطقه ای این رژیم با هدف بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت و نیز نابودی نیروهای مردمی انصارالله، حملات گسترده ای را علیه مردم بی دفاع یمن آغاز کرده اند./۸۴۷/ب۹۰۲/ع

ارسال نظرات