۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۸۰۱۴۶
حجت الاسلام تراشيون:

ملاک تربيت فرزندان توجه به دستورات دينی است

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه نفقه بچه ها بايد پاك و طيب باشد و ملاك تربيت بچه ها توجه به دستورات ديني است، گفت: اگر شاهد اهميت ندادن بچه ها به فريضه واجب نماز و موضوع حجاب و عفاف هستيم براي اين است كه نتوانسته ايم نفقه پاك و طيب براي بچه ها فراهم كنيم.
حجت الاسلام سيد عليرضا تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عليرضا تراشيون چهارشنبه شب در عزاداري هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در سالن شهداي بسيج اين شهرستان برگزار شد، گفت: يكي از موضوعات در سيره اهل بيت(ع) و ائمه معصومين(س) پرداختن به تربيت يك نسل است.

وي از فرزند به عنوان ثمره زندگي نام برد و به چند محور تربيتي فرزندان اشاره كرد و گفت: امروز سير زندگي بشر به سمتي در حال حركت است كه توجه بشر به بيشتر نيازهاي زيستي است و به نيازهاي فرا زيستي بشر كمتر توجه شده است.

حجت الاسلام تراشيون به پنج قائده و روش تربيتي فرزند اشاره كرد و ادامه داد: آوردن لقمه طيب و حلال سر سفره خانواده يكي از مهمترين وظايف پدراني است كه نظام تربيت ديني فرزندان خانواده را برعهده دارند.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه نفقه بچه ها بايد پاك و طيب باشد و ملاك تربيت بچه ها توجه به دستورات ديني است، اظهار داشت: اگر امروز شاهد اهميت ندادن بچه ها به فريضه واجب نماز و موضوع حجاب و عفاف هستيم براي اين است كه نتوانسته ايم نفقه پاك و طيب براي بچه ها فراهم كنيم.

حجت الاسلام تراشيون جذب لقمه حرام به انسان را سريع خواند و عنوان كرد: برخلاف برخي كه توجهي به آثار و دستاوردهاي هاي لقمه حرام ندارند، جذب لقمه حرام خيلي سريع بوده و انسان خيلي زود لقمه حرام را جذب مي كند.

وي با تأكيد بر اينكه مادران نقش اصلي و محوري تربيت فرزندان را برعهده دارند افزود: در جامعه كوچك و محدود گذشته كه امروز تبديل به اقيانوسي بزرگي شده و مسافت هاي طولاني آن برداشته شده و همه در يك اتاق شيشه اي دركنار يكديگر زندگي مي كنند نقش تربيتي مادران در خانواده از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

استاد حوزه علميه قم به نقش فضاي مجازي و تأثيرات آن در تربيت فرزندان اشاره كرد و گفت: فرزندان ما در فضايي رشد مي كنند كه 420 ميليون صفحه ضد اخلاقي اما جذاب در فضاي مجازي براي جوانان دارد كه ضمن انحراف جوانان به كسب و كار در اين فضا مشغول است.

به گفته وي، سالانه بيش از 13 ميليارد دلار درآمد صفحات غير اخلاقي و شبكه هاي غير اخلاقي اينترنتي است كه دشمن از آن بهره برداري مي كند، از اين رو مادران بايد بيش از گذشته مراقب فرزندان خود كه در چنين جامعه اي رشد مي كنند باشند.

حجت الاسلام تراشيون غذا و لقمه حلال را در تربيت فرزندان مهم دانست و اظهار داشت: تنها آوردن لقمه حلال از سوي پدر بر سر سفره خانه در تربيت فرزندان تأثير ندارد، بلكه غذايي را كه مادران طبخ مي كنند در تربيت بچه ها سهم زيادي دارد و مادر هنگام طبخ غذاي حلال به جاي غيبت بايد در حال ذكر خدا باشند.

به گفته وي ذكر خدا هنگام طبخ غذا از سوي مادر غذا را نوراني كرده و اين نورانيت به بچه ها منتقل مي شود و در تربيت بچه ها نقش مهمي را خواهد داشت.

استاد حوزه علميه قم همچنين با تأكيد بر اينكه نگاه بچه ها به جاي مشاهده برنامه هاي بي محتوا و عكس ها و تصاوير بي ارزش بايد نگاه به قرآن باشد، گفت: امروز بايد ديد بچه ها چه چيزهايي را مي بينند، چرا كه ديدن نقش مهمي در تربيت بچه ها دارد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات