۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۷۷۷۹۵
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

انقلاب اسلامی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نعمت عظیم انقلاب اسلامی و ولایت فقیه از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند است، گفت: شیعه در این زمان ولایت اجتماعی را پیدا و پرچم امیرمومنان علی(ع) را بلند کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه، امروز در امامزاده چیذر تهران گفت: انسان اگر با نگاه امام حسین(ع) به حوادث بنگرد در مقابل سختی‌ها و مشکلات بر خدا توکل کرده و با صبر و شکیبایی مشکلات را پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: انسان باید یقین داشته باشد که این ملک خدایی دارد و با اراده و اختیار خود آن را اداره می‌کند از این رو تقدیر و مقدرات الهی را اتفاقی و شانسی نمی‌داند و همه امور را از سوی خدا می‌داند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی نتیجه خداباوری را حسن ظن داشتن به خداوند دانست و ابراز کرد: اگر انسان به خداوند حسن ظن داشته باشد در مواجهه با سختی‌ها به خداوند امید پیدا می‌کند و یقین دارد که حضرت حق مراقب اوست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: طبق صریح روایات؛ کسی خیر دنیا و آخرت را کسب نکرد مگر آن انسانی که به خداوند حسن ظن داشت، در نقطه مقابل بدترین گناه سوء ظن به خداوند است اگر کسی تصور کند خداوند او را فراموش کرده در اصل به خداوند بدبین است چنین شخصی راه‌های خیر را به روی خود می‌بندد و اگر کار نیکی هم انجام دهد از آن کار خیر لذت نمی‌برد.

وی با بیان اینکه سوء ظن انسان را تاریک می‌کند، عنوان کرد: انسان بدبین مدام مضطرب است زیرا کمک خداوند را باور ندارد اما انسانی که به خداوند حسن ظن دارد حتی از گناهان خود نردبان می‌سازد تا رحمت خداوند به وسیله توبه شامل او شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: انسانی که به خداوند حسن ظن دارد در برابر خداوند خاضع است و خداوند نیز هرگز این فرد را به خاطر اشتباهاتش نمی‌شکند. انسان اگر نعمت‌های خداوند را ببیند خواهد فهیمد که نمی‌تواند شکر نعمات الهی را آنگونه که حق خداوند است به جای آورد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان هرچه عنایات خداوند را بیشتر ببیند حسن ظن و محبتش به خداوند بیشتر می‌شود، گفت: این فرد حتی در شرایط بحرانی و سخت نسبت به خدا بدبین نمی‌شود و از صمیم قلب شکر خداوند را به جای می‌آورد.

وی انقلاب اسلامی را نعمت معنوی خداوند دانست و گفت: شیعه در این زمان ولایت اجتماعی را پیدا و پرچم امیرمومنان علی(ع) را بلند کرده است چیزی که در طول تاریخ نبود قبل از پیروزی انقلاب حتی حاکمان جور با برگزاری روضه امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) به شدت مبارزه می‌کردند در حالی که امروز فقیهی عادل، شجاع و نماز شب خوان رهبری کشور را بر عهده دارند و این نعمت بزرگی است که باید شکر آن را به جا آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان خاطرنشان کرد: انسان اگر نعمات خداوند را ببیند نسبت به خداوند حسن ظن پیدا می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات