۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۷۷۳۱۴
روحانی عربستانی:

هماهنگی با دستگاه‎های امنیتی برای برگزاری مراسم روز عاشورا انجام شد

روحانی عربستانی طی پیامی از هماهنگی با دستگاه های امنیتی جهت برگزاری مراسم روز عاشورا خبر داد.
حجت الاسلام شیخ وجدی المبارک از روحانیان شیعه عربستان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ وجدی المبارک از روحانیان شیعه عربستان طی پیامی از هماهنگی کامل شیعیان با نیروهای امنیتی برای برگزاری مراسم روز عاشورا خبر داد.

در این پیام آمده است: هر کدام از شهروندان خود مسؤول امنیت هستند و هیچ کاری بدون هماهنگی و همکاری به موفقیت نمی رسد.

وی نیروهای امنیتی را مسؤول امنیت منطقه دانست و اظهار داشت: ارتباطات مستمری باید میان نیروهای امنیتی و کمیته های داوطلب در هر منطقه وجود داشته باشد و هر خطری که در حین برگزاری مراسم روز عاشورا رخ می دهد را باید یکدیگر را مطلع کنند.

این روحانی شیعه عربستان تصریح کرد: علما، خطبا، مسؤولان مساجد، حسینیه‎ ها، مسؤولان امور اجتماعی و نیروهای داوطلب باید روحیه تعاون و همکاری را میان اقشار مختلف مردم در طول مراسم روز عاشورا نشر دهند.

وی بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و بیان داشت: صدای بلندگوهای خارجی را باید کم کرد و کسانی را که در مراسم های ماه محرم مشارکت می کنند نظم، نظافت و آداب اجتماعی را رعایت سازند و از پارک وسایل نقلیه مقابل منازل خود داری کنند.

حجت الاسلام شیخ وجدی المبارک عنوان کرد: خانواده ها به ویژه پدران مراقب فرزندانشان باشند و آنان را تا درب منازل همراهی کنند و با آنان در ارتباط باشند.

وی ادامه داد: جوانان با استفاده از شبکه های اجتماعی در طول برگزاری مراسم های ماه محرم احساس امنیت را در جامعه نشر دهند./۹۹۴/ ب ۹۰۲/ف

ارسال نظرات