۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۳۱۱
مدیر کل اوقاف قم خبر داد؛

اعزام ۸۰ مبلغ به امامزادگان و مناطق محروم کشور

حجت الاسلام حسینی مقدم از اعزام ۸۰ مبلغ در قالب طرح بصیرت عاشورایی به امامزادگان و مناطق محروم در دهه اول ماه محرم خبر داد.
حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری که با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد به تشریح برنامه های این اداره کل در ماه محرم ویژه امام زادگان و بقاع متبرکه استان پرداخت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که برنامه های ویژه ای برای محرم امسال در نظر گرفته شده است، گفت: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان و تبدیل شدن امام زادگان به قطب فرهنگی است، در این همین راستا ستادی در استان قم تشکیل شده و برای انجام این مأموریت مهم فرهنگی برنامه ریزی لازم را به عمل آورده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: اولا باید اشاره کنیم که طرح بصیرت عاشورایی در 44 امام زاده واجب التعظیم برگزار می شود که از جمله آن ها ویژه برنامه «لبیک یا حسین» در روز دوم محرم همزمان با سالروز ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا است که این برنامه در چهار امام زاده برگزار می شود و امام زاده ابراهیم(ع) نیروگاه نیزدر این روز میزبان برگزاری مراسم شاخص «لبیک یا حسین» است.

وی برگزاری ویژه برنامه «شیرخوارگان حسینی» را از دیگر اجزای طرح بصیرت عاشورایی عنوان کرد و گفت: این برنامه نیز در اولین جمعه محرم یعنی جمعه همین هفته در امام زاده ابراهیم(ع) شهر مقدس قم و امام زاده ابراهیم(ع) دستجرد برگزار می شود؛ ویژه برنامه احلی من العسل با حضور نوجوانان و جوانان نیزدر جوار امام زاده جعفر شهید(ع) و امام زاده احمد بن موسی(ع) برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: یکی دیگر از برنامه های ما برگزاری ویژه برنامه «رهروان زینبی» ویژه بانوان و خواهران گرامی است که این برنامه روز 12 محرم با حضور گسترده خواهران زینبی در جوار امام زادگان شاه سید علی(ع) و سید معصوم(ع) اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به این که هدف اصلی امام حسین(ع) در روز عاشورا احیای شعائر الهی بود، عنوان کرد: به مناسبت گرامیداشت آخرین نماز حضرت سیدالشهدا(ع) مراسم باشکوه نماز جماعت ظهر و عصر همزمان با روز عاشورا در جوار همه امام زادگانی که محل تجمع مردم هستند برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم در ادامه از برپایی 9 خیمه معرفت در جوار امام زادگان استان خبر داد و عنوان کرد: این خیمه ها با دایر شدن غرفه های فرهنگی و معرفتی کاملا تخصصی همراه است که می تواند گام خوبی در جهت احیای فرهنگ عاشورا و محرم باشد و مردم از این طریق با معارف حسینی آشنایی خوبی پیدا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی، ایستگاه های نمایشگاهی، تعذیه خوانی و تجمیع هیأت های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا در جوار امام زادگان از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف قم خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان از اعزام 80 مبلغ در قالب طرح بصیرت عاشورایی به امام زادگان و مناطق محروم در دهه اول ماه محرم خبر داد و خاطرنشان ساخت: این برنامه بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف به امامزادگان و مناطق محروم شکل گرفته است که استان قم در این راستا رتبه اول را به خود اختصاص داده است./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات