۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۷۷۲۱۱
مفتی صور لبنان:

نیروهای حفظ صلح باید به وظایف خود عمل کنند

مفتی صور لبنان دفاع مردم جنوب این کشور از خود در برابر رژیم اشغالگر صهیونیست را حق آنان دانست و بیان کرد: نیروهای حافظ صلح باید به وظایف خود عمل کنند.
حجت الاسلام شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل لبنان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، استیفانو دیل کول فرمانده جدید نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل) با حجت السلام شیخ حسن عبدالله مسؤول فرهنگی جنبش أمل و مفتی صور و جبل عامل لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام شیخ حسن عبدالله در این دیدار بر بررسی روابط نیروهای سازمان های بین الملل با مردم جنوب لبنان پرداخت و بیان داشت: ساکنان جنوب لبنان در مناطق تحت حفاظت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل درپی جنگ و درگیری نیستند بلکه از اراضی خود که به اقرار مجامع بین المللی به لبنان تعلق دارد، در برابر هر گونه تجاوز دفاع می کنند.

وی افزود: دفاع از خود یک غریزه الهی و در فطرت انسان است بنابراین این حق مردم جنوب لبنان است که در برابر تجاوزهای رژیم اشغالگر صهیونیستی بایستند.

مفتی صور و جبل عامل لبنان، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به طور مداوم قرارداد 1701 را نقض می کند، اظهار داشت: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل باید مراقب امنیت و ثبات در مناطق جنوب باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم که فرمانده جدید یونیفیل بتواند به ماموریت های بشردوستانه خود عمل و زمینه گسترش صلح را فراهم کند.

گفتنی است که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان که به اختصار یونیفیل (به انگلیسی: UNIFIL) نامیده می‌شوند گروهی نظامیان حافظ صلح هستند که از سوی سازمان ملل متحد به این منطقه گسیل شده‌اند. این نیروها بر اساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه ۴۲۵ شورای امنیت و همچنین قطعنامه ۴۲۶ این سازمان که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به این منطقه اعزام شده‌اند تا عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان را تأیید کرده، صلح و آشتی را به منطقه بازگردانند و به دولت لبنان کمک کند تا نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد.

یونیفل در امتداد خط آبی که اسرائیل و منطقه مورد مناقشه بلندی‌های جولان را از جنوب لبنان جدا می‌کند مستقر شده‌است. مأموریت اصلی آن بررسی فعالیت‌های نظامی حزب‌الله لبنان و نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) با هدف کاهش تنش بین دو طرف درگیر است. همچنین یونیفل در جمع‌آوری مین‌های کار گذاشته شده از زمین، کمک به آوارگان و فراهم آوردن کمک‌های انسان دوستانه نقش بسیار مهمی دارد/994/ب902/ف

ارسال نظرات