۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۷۶۵۶۵

تقدیر نماینده آیت الله سیستانی از دانشجویان برتر عراق

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از ۱۱۷ تن دانشجوی برتر عراق تقدیر کرد.
حجت الاسلام شیخ حسین آل یاسین نماینده حضرت آیت الله سیستانی،

 

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جمال عبد الرسول الدباغ تولیت آستان مقدس کاظمین به همراه هیأت همراهش در مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش «العقول السنوی» حضور یافتند و از دانشجویان و برگزیدگان رشته های طب، داروسازی، حقوق، ریاضیات، علوم سیاسی و اقتصاد دانشگاه النهرین در مسجد آل یاسین تقدیر کردند.

در این مراسم حجت الاسلام شیخ حسین آل یاسین نماینده حضرت آیت الله سیستانی، اساتید، نخبگان و رؤسای دانشگاه ها حضور داشتند.

تلاوت قرآن از سوی عبدالکریم قاسم، قرائت فاتحه برای روح شهدای عراقی، سخنرانی رؤسای دانشکده های دانشگاه النهرین، سخنرانی سامر سمیر عبدالکریم به عنوان نماینده دانشجویان و سخنرانی شیخ حسین آل یاسین بخشی از برنامه های اختتامیه سیزدهمین همایش «العقول السنوی» بود.

حجت الاسلام شیخ حسین آل یاسین در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برگزیدگان و نخبگان دانشگاه النهرین گفت: تلاش برای کسب علم باید برای انسان مفید باشد زیرا یک ثروت ملی و جهانی محسوب می شود.

وی افزود: جوانان باید به خداوند متعال و خودشان امید و اطمینان داشته و برای کشورشان مفید باشند و مصالح ملی را بر مصالح شخصی ترجیح دهند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی علم بدون اخلاق را موجب فساد دانست و اظهار کرد: همه دانشجویان باید به اخلاق نیکو مزین باشند و نباید تحت تاثیر شرایط و افراد مختلف اهداف صحیح و شخصیت خود را تغییر دهند و نیازهای اصلی جامعه را فراموش کنند.

وی عراق را کشور علما و مخترعین دانست و تاکید کرد که ملت عراق به علم و علما احترام بسیار می گذارند.

جمال عبد الرسول الدباغ نیز در این مراسم بر ضرورت توجه به جوانان تاکید کرد و بیان داشت: جوانان آینده سازان عراق هستند و موجب پیشرفت و آبادانی این کشور می شوند.

در پایان مراسم اختتامیه به 117 تن دانشجویان لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

شایان ذکر است که این مراسم طی 3 روز در مسجد آل یاسین بغداد برگزار شد./۹۹۴/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات