۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۷۶۱۲۰
عضو شورای علمای رباط محمدی:

آستان مقدس حسینی پیشتاز در همبستگی و صلح در عراق است

عضو شورای علمای رباط محمدی ضمن بازدید از آستان مقدس حسینی بیان داشت که این آستان پیشتاز در همبستگی و صلح در عراق است.
شیخ بلال العبدلی الحسنی عضو شورای علمای رباط محمدی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ بلال العبدلی الحسنی عضو شورای علمای رباط محمدی به زیارت بارگاه مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلا معلا مشرف شد.

وی در دیدار با اعضای آستان مقدس حسینی بیان داشت: این آستان به شکل گسترده ای از طریق فعالیت ها و برنامه های گوناگون در زمینه گسترش زندگی مسالمت آمیز و صلح در میان ملت عراق مشارکت می کند.

عضو شورای علمای رباط محمدی ادامه داد: تاسیس شهر زائر برای آوارگان جنگ و کسانی که از چنگال جریان تروریستی داعش فرار کرده اند، یکی از مهمترین کارهای آستان مقدس حسینی در زمینه گسترش صلح و همبستگی بین اقشار مختلف مردم است.

وی ادامه داد: آستان مقدس حسینی با تاسیس شهر زائر تصویر زیبا و درخشانی از خود در ذهن جهانیان به ثبت رساند و اعلام کرد که ملت عراق مانند یک پیکر واحد هستند و اختلاف مذاهب و ادیان خللی در انجام وظایفشان ندارد.

شیخ بلال العبدلی الحسنی با اشاره به فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی برای مبارزه با جریان تروریستی داعش، اظهار داشت: این فتوا جان ملت عراق را نجات داد و پیروزی های چشمگیری را نصیب آنان کرد.

عضو شورای علمای رباط محمدی همچنین از دار القرآن کریم آستان مقدس حسینی بازدید و در جریان آخرین برنامه های قرآنی آنان قرار گرفت.

گفتنی است که آوارگان عراقی که برای در امان ماندن از جنایات تروریست های داعش خانه و کاشانه خود را ترک کرده بودند پس از ورود به کربلای معلا در محل اسکان زائران، وابسته به آستان مقدس حسینی(ع) اسکان داده شدند.

مسوولان اسکان ویژه زائران وابسته به آستان مقدس حسینی(ع) در کربلای معلا، اغلب مایحتاج معیشتی و اسکان آوارگان عراقی را فراهم می کردند.

این آوارگان که از مناطق ملتهب شمال و غرب عراق وارد کربلا شده بودند، پس از نابودی تروریست های داعش به طور تدریجی به شهرها و منازل خود باز می گردند./994/ب902/ف

ارسال نظرات