۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۷۵۸۱۱

سال تحصیلی جدید مؤسسه پژوهشی دارالإعلام مدرسه اهل البیت آغاز می شود

معاون آموزش مؤسسه دارالإعلام مدرسه اهل البیت(ع) از آغاز سال تحصیلی جدید این مؤسسه با حضور تولیت و سخنرانی آیت الله غیب غلامی خبر داد.
دارالإعلام

حجت الاسلام احمد کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که وهابیت به‌عنوان فرقه‌ای بدعت‌گذار به تکفیر مسلمانان اعم از شیعه و سنی پرداخته و در همین راستا همیشه مورد انتقاد جهان اسلام بوده و هست، اظهار داشت: اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گسترش فرهنگ تشیع، وهابیت برای مقابله با فرهنگ نورانی شیعه با تمام توان به میدان آمده است.

معاون آموزش مؤسسه تحقیاتی دارالإعلام لمدرسه اهل البیت(ع) افزود: وهابیت از هیچ ابزاروتلاشی در راستای بدبین کردن جوانان به تشیع و ترویج فرهنگ وهابیت و مخدوش کردن چهره مذهب شیعه در سطح جهانی دریغ نمی‌کنند، در همین راستا مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل‌البیت(ع) با حمایت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال 1389،  با هدف شناخت، نقد افکار انحرافی وهابیت و جریان‌های سلفی، دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در جهت مقابله با آنان تحت مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مکارم آغاز نمود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه دارالإعلام لمدرسه اهل البیت(ع) خبرداد و اظهار داشت: کلاس ها این مرکز‌ از دیروز شنبه سوم شهریورماه آغاز شده و طلاب در ایندوره تحصیلی دوره بلند مدت نقد وهابیت را آغاز خواهند کرد.

معاون آموزش مؤسسه تحقیقاتی دارالإعلام لمدرسه اهل البیت(ع) افزود: البته امسال در سال تحصیلی جدید دو دوره خواهیم داشت و مباحث مربوط به وهابیت، نقد سلفیت و شناخت دقیق جریان های سلفی را با حضور اساتید برجسته حوزه نقد وهابیت در سطح سه یا کارشناسی ارشد خواهیم داشت و طلاب در این دوره بلند مدت به تحصیل مشغول خواهند شد.

وی با بیان این که دوره بلند مدت موسسه سه ساله است، خاطرنشان کرد: البته ذکر این نکته نیز لازم است که حوزه موافقت خود را برای اعطای مدرک سطح چهار نقد وهابیت نیز به مؤسسه دارالاعلام، اعلام کرده و اخذ این مدرک مراحل پایانی خود را می گذراند.

حجت الاسلام کوثری ادامه داد: انشاءالله فردا دوشنبه پنجم شهریور نیز جلسه رسمی افتتاحیه سال جدید تحصیلی را در محضر حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مکارم شیرازی تولیت مؤسسه و فرزند حضرت آیت الله مکارم شیرازی و همچنین با سخنرانی آیت الله حسین غیب غلامی از اساتید برجسته درس خارج فقه و اصول حوزه خواهیم داشت؛ این جلسه در محل مؤسسه واقع در جمکران مجتمع دارالولایه برگزار می شود./1330/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات