۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۷۴۷۳۵

انتشار «ضامن‌های معتبر»

«ضامن‌های معتبر» با زبانی طنز به بررسی چند معضل روزمرۀ اقتصادی بومی می‌پردازد که حل‌نشدنشان در آینده عواقب به مراتب بدتری خواهند داشت.
ضامن

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشارات کتاب جمکران مجموعه‌ داستان «ضامن‌های معتبر»، نوشتۀ  سیدسعید هاشمی را برای مخاطبان نوجوان منتشر و راهی بازار نشر کرد.

این کتاب، مجموعه‌ای از داستان های کوتاه با موضوع مسائل اقتصادی را در بر می‌گیرد. مسائل اقتصادی از مهم‌ترین مسائل زندگی امروز ما هستند که می‌توانند بر روی فرهنگ و امور اجتماعی و اخلاق مردم تأثیر بگذارند. حال اگر چرخۀ روابط اقتصادی ناسالم باشد، جامعه دچار چالش خواهد شد و بسیاری از اتفاق‌های روزمره و رفتارهای مردم مختل خواهد شد.

«ضامن‌های معتبر» با زبانی طنز به بررسی چند معضل روزمرۀ اقتصادی بومی می‌پردازد که حل‌نشدنشان در آینده عواقب به مراتب بدتری خواهند داشت. مسائلی مانند بانکداری در ایران، دلال‌بازی در صنعت مسکن، رباخواری و نزول‌خواری، تنبلی و تن‌پروری اقتصادی، اطالۀ دادرسی، زمین‌خواری و

در قسمتی از کتاب «ضامن‌های معتبر»‌ می‌خوانیم: پسر بیچاره که از دیدن روح بابایش وحشت کرده بود چهار دست و پا داشت فرار می‌کرد. روح مش اسماعیل که برخلاف جسمش خیلی تروفرز و تندوتیز بود، مثل موشک دنبال بچه‌اش می‌دوید و داد می‌زد: «وایستا پدر سوخته، وایستا بی‌حیا! چرا توی قبر راحتم نمی‌ذاری؟ من هفت هشت ماهه که مُردم، تو هنوز داری به اسم من یارانه می‌گیری و می‌ذاری توی جیبت؟ من هر ماه دارم توی اون دنیا حساب کتاب یارانه‌های نگرفته رو پس می‌دم. آخه من از دست تو کجا برم؟»/۹۲۵/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات