۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۷۴۷۱۳
مدیر حوزه علمیه امام صادق لبنان در گفت‎وگو با رسا؛

ایران با سربلندی از چالش‎های اقتصادی خارج می شود

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیان داشت: ایران قدرت و استواری خود را در زمینه‎ های مختلف به اثبات رسانده است و تحریم های آمریکا تاثیری بر این کشور ندارد.
حجت الاسلام شیخ صادق نابلسی مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) و خطیب جمعه شهر صیدای لبنان

حجت الاسلام شیخ صادق نابلسی مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) و خطیب جمعه شهر صیدای لبنان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به فشار آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران، خروجش از توافق هسته ای و آغاز دور جدید تحریم ها علیه این کشور بیان داشت: ایران قدرت و استواری خود را در زمینه‎ های مختلف به اثبات رسانده و اکنون دارای تاثیرات بسیاری در جهان عرب است.

وی تصریح کرد: دشمنان ما از جنگ نیابتی به مستقیم روی آوردند و آمریکا به صورت آشکار شمشیرش را علیه جمهوری اسلامی ایران بلند کرده است و برخی از کشورهای عربی از آن پیروی می‎کنند. ایران توانست با حمایت برخی از کشورهای اروپایی و کشورهای نظیر هند، چین و روسیه طرح آغاز دور جدید تحریم های علیه خود را بی اثر کند. موضع دولت عراق و همراهی با آمریکا در تحریم ها خیانت به مردم عراق محسوب می شود زیرا دولت و مردم ایران بیشترین وفاداری را نسبت به این کشور داشتند. اگر حمایت دولت و مردم ایران نبود جریان تروریستی داعش با این سرعت در عراق نابود نمی شد و اکنون کل این کشور را تحت نفوذ خود در آورده بود بنابراین باید با فشار به دولت عراق آن را مجبور به عقب نشینی از این تصمیم احمقانه کنیم.

خطیب جمعه شهر صیدای لبنان ادامه داد: عراق با چنین اقداماتی به خودش فشار می آورد نه ایران و تبدیل به یک کشور ترسو در مقابل آمریکا می شود. عراق اگر مستقل باقی بماند و از حق حاکمیت خود در مقابل آمریکا دفاع کند برای او مفیدتر خواهد بود. امیدوارم که مردم عراق در برابر این تصمیم دولت عراق بایستند. مردم عراق به انقلاب امام حسین (ع) مومن هستند بنابراین اجازه نمی دهند که ظالمان اداره کشورشان را بدست بگیرند.

قدرت محور مقاومت موجب عقب نشینی آمریکا شد

وی افزود: قدرت محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران، سوریه، حزب الله لبنان و روسیه موجب عقب نشینی کشورهای مختلف نظیر ترکیه، قطر، آمریکا و حتی کشورهای غربی از مواضع سابق خود شد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) تصریح کرد: محور مقاومت پیروزی‎ های بزرگ و مهمی را در سوریه بدست آورد و در روزهای آینده شاهد مصالحه بین مردم این کشور خواهیم بود که این مساله برای حامیان سوریه بسیار حایز اهمیت است.

وی با اشاره به نقش علما در بهبود روابط بین مردم سوریه پس از پایان بحران در این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: علما مسؤولیت بزرگ و مهمی در همبستگی و اتحاد مردم در راستای حل مشکلات سوریه و عدم تکرار چنین بحران‎ های که موجب نابودی بنیان های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این کشور شده است را دارند.

حجت الاسلام شیخ صادق نابلسی با بیان اینکه استعمارگران درپی ضربه زدن به مردم و دولت سوریه هستند، ادامه داد: علمای اسلام باید تفاهم و محبت را در میان مردم سوریه تقویت و به صلح دعوت و نقش های کشورهای استکباری و دولت های که خواهان ضربه زدن به مردم سوریه هستند را برای آنان تبیین کنند.

وی بیان کرد: مردم سوریه سال های سخت و تلخی را پشت سر گذاشته اند بنابراین باید به صلح حقیقی و زندگی مسالمت آمیز بازگردند. همه طوائف، مذاهب و قومیت های حاضر در کشور سوریه حق آزادی و کرامت دارند که باید از ناحیه دولت مورد توجه قرار گیرند. معارضان سوریه باید از اختلافات داخلی دست بردارند تا بار دیگر این کشور وارد این بحران نشود.

خطر جدی مردم فلسطین را تهدید می کند

خطیب جمعه شهر صیدای لبنان با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و طرح معامله قرن گفت: خطر جدی مردم فلسطین را تهدید می‎ کند و کشورهای اسلامی باید نسبت به توطئه های که  به فلسطین در حال اجراست، هوشیار باشند. باوجود آنکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با همکاری برخی از کشورهای عربی درصدد پایان قضیه فلسطین هستند اما واقعیت میدانی مانع از چنین اقداماتی شده است.

وی نقش علمای اسلام در حمایت از فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی را مهم توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: علمای اسلام باید نسبت به حوادث فلسطین هوشیار باشند. متاسفانه کشورهای اسلامی و عربی با مشکل بی ارادگی روبه هستند و علمای اسلام هنوز دشمن حقیقی خود را نمی شناسند به همین علت اراده قوی برای مقابله با آن را ندارند.

حجت الاسلام نابلسی افزود: علمای اسلام باید مردم و مسلمانان را نسبت به وقایع فلسطین آگاه کنند و به آنان بفهمانند که دشمن حقیقی آمریکا و رژیم صهیونیستی است بنابراین باید با تمام قدرت با این دشمن مبارزه کرد. متاسفانه برخی می پندارند که آمریکا خدا و غیر قابل نابودی و ارتش رژیم صهیونیستی غیر قابل شکست است و این آن چیزیست که رسانه های آمریکایی و رژیم صهیونیستی به مردم ما القا می کنند. جبهه مقاومت در لبنان و جهاد اسلامی، حماس و برخی از گردان های فلسطینی به ما یاد دادند که می توانیم رژیم صهیونیستی را شکست دهیم بنابراین باید معادلات را تغییر دهیم./۹۹۴/ب۹۱۴/ف

ارسال نظرات