۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۷۴۰۶۶

ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان جنایت تازه ائتلاف سعودی در یمن را محکوم کردند

جنایت روز گذشته ائتلاف سعودی در حمله به یک اتوبوس مدرسه و قتل عام دانش‌آموزان آن، موجی از محکومیت بین‌المللی را در پی داشته است.
جنایات عربستان در یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران جنایت جدید ائتلاف سعودی - اماراتی در هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان دانش آموز یمنی در شهر ضیحان استان صعده که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از اطفال بی گناه شد را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی از  مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواست به هر طریق ممکن مانع استمرار این جنایات از سوی کشورهای مهاجم  به یمن شوند.

قاسمی تاکید کرد: تشدید بمباران مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی نشان از شکست‌های پی در پی نیروهای ائتلاف در جبهه‌های جنگی داشته و با ابراز تاسف از استمرار حمایت تسلیحاتی برخی کشورهای مدعی حقوق بشر از عربستان و امارات، افزود: آنان شریک در این جنایات جنگی بوده و باید پاسخگو باشند.

وی از سازمان ملل و کشورهای اثرگذار خواست تا تلاش‌های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان به کار گیرند.

دولت سوریه جنایات عربستان در یمن را محکوم کرد

دمشق نیز جنایت وحشیانه ائتلاف سعودی در حمله به اتوبوس دانش آموزان یمن در صعده را که منجر به کشته و زخمی شده ده ها نفر شد، محکوم کرد.

در جنایت ائتلاف تحت رهبری سعودی در حمله به اتوبوس دانش آموزان یمنی در بازار ضحیان صعده،  ۴۷ نفر شهید و ۷۷ نفر دیگر زخمی شدند.

این حملات در راستای جنایت های روزانه ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه شهروندان یمنی صورت می گیرد، حملاتی که بیش از سه سال است شروع شده و در سایه سکوت و همدستی جامعه بین الملل و نهادهای حقوق بشری ادامه دارد.

عربستان از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده‌خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

حزب الله جنایات ائتلاف سعودی را محکوم کرد

در همین حال حزب الله لبنان نیز با محکومیت این جنایت اعلام کرد: جنایت های ائتلاف سعودی – آمریکایی علیه ملت یمن نشان دهنده میزان شکست آنها در رسیدن به هدفشان است.

حزب الله در بیانیه خود تاکید کرد: ائتلاف سعودی – آمریکایی برای سرپوش گذاشتن بر شکست های نظامی خود در یمن به تروریسم و خشونت روی آورده اند.

شایان ذکر است جنگنده‌های سعودی، ، روز گذشته شهر «ضحیان» واقع در استان «صعده» در شمال یمن را بمباران کردند.

پایگاه خبری جنبش انصارالله نیز اعلام کرد که در این حمله، یک بازار در شهر ضحیان هدف قرار گرفت که طی آن 39 شهروند یمنی کشته و 51 تن دیگر زخمی شدند که اغلب آنها کودک بودند.

روز گذشته همچنین در حمله جنگنده‌های سعودی به «عبس» در استان «حجة»، 10 شهروند یمنی کشته و زخمی شدند./۸۴۷/ب۱۰۱/ع

ارسال نظرات