افزایش ظرفیتهای تبلیغی نیازمند برنامهریزی دقیق آموزشی و مهارتی
حجت الاسلام رضا عزت زمانی مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیتهای تبلیغی طلاب در ایام تابستان اظهار داشت: در تعطیلیهای بلند مدت و موسمهای تبلیغی نقش و اثرگذاری اجتماعی و تبلیغی طلاب امری تعیین کننده است.
مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر با اشاره به هدف تحصیلی طلاب بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب شأن اصلی طلاب از طلبه پایه اول گرفته تا مراجع تقلید، شأن تبلیغ دین است، اگر یک طلبه در زمان حضور در فضای درسی و تحصیلی، بتواند مهارتهای تبلیغی خود را تقویت کرده و محتوای مورد نیاز تبلیغ را آماده کند، در ایامی که مردم در دسترس هستند و فرصت تبلیغ مهیا است، میتواند نقشآفرینی کند.
وی با بیان اینکه استفاده از فرصتهای تعطیلی تابستان برای افزودن مهارتهای تبلیغی و نقش آفرینی در این زمینه، عین وظیفهشناسی است، گفت: طلابی که دغدغه کار اجتماعی و تبلیغی دارند، به خوبی میتوانند از این فرصت استفاده کرده و به اهداف خود برسند.
حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به ظرفیت گروههای تبلیغی جهادی بیان کرد: حدود 500 گروه تبلیغی در تشکل فراگیر گروههای تبلیغی قم وجود دارد که از پتانسیل بسیار زیادی برخوردارند و به صورت جهادی و انقلابی با خلاقیتهای خود در عرصههای اجتماعی حضور پیدا میکنند.
وی ادامه داد: تبلیغ در عرصه آسیبهای اجتماعی، رفع مشکلات مردم، حضور در جمع جوانان و فضاهای عمومی، رفع شبهات و نوآوریها دارای اثرگذاری ارزشمندی است و اگر ظرفیت تبلیغی کنونی چند برابر شود، آثار اجتماعی آن نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.
مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر مطرح کرد: افزایش ظرفیتهای تبلیغی و استفاده کامل از فرصتهای تعطیلی حوزه نیازمند برنامهریزی آموزشی و مهارتی دقیق و جامع نهادهای تبلیغی و آموزشی حوزه همچون دفتر تبلیغات و مرکز مدیریت حوزههای علمیه است.
وی با بیان اینکه حضور برخی طلاب در فضاهای عمومی همچون پارکهای سطح شهر، مانع آسیبهای اجتماعی میشود، گفت: به اذعان خود مردم، حضور طلاب و مبلغین در پارکها، به سبب استفاده مردم از مشاورهها و برنامههای جذاب آنها، استفاده از وسایل بازی و تفریحی را نیمه تعطیل کرده است.
حجت الاسلام عزت زمانی تأکید کرد: اگر مهارتهای تبلیغی توسعه پیدا کند و طلاب تشویق به تبلیغ شوند، تعطیلیها تبدیل به فرصت میشود و علاوه بر خود طلاب، مردم نیز منتظر تعطیلیهای حوزه و ایام تبلیغی خواهند بود.
وی در پایان وجود نگاه دقیق از درون و برون حوزه را الزامی دانست و بیان کرد: در زمان کنونی ظرفیتهای تبلیغی با محدودیتها و موانع گوناگونی همچون آماده نشدن حکم تبلیغی و وسایل ایاب و ذهاب و عدم حمایتهای مالی از گروههای تبلیغی، مواجه است که توجه دقیق درونی و بیرونی حوزه را میطلبد./876/ت۳۰۲/ج