۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۷۲۶۶۱
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

فعالیت ۳۰ مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از فعالیت سی مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی به منظور جذب علاقه مندان فعالیت در این مرکز از جمله برنامه های در دستور کار معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران است.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در ساری با اشاره به اهمیت مسأله مشاوره در حوزه علمیه، آن را چراغی روشن برای هدایت طلاب به سمت پیشرفت و تعالی علمی و معنوی دانست.

وی با بیان این که یک طلبه برای حرکت در مسیر صحیح نیازمند راهنمایی و مشاوره است، افزود: اگر این راهنمایی ها وجود نداشته باشد طلبه نمی تواند مسیر صحیح را برای موفقیت بپیماید.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلبه در دوران زندگی طلبگی با مشکلات و گرفتاری های بسیاری ممکن است مواجه شود، بیان داشت: ضرورت وجود یک مشاور قوی برای هدایت و راهنمایی در ادوار مختلف زندگی طلبگی امری ضروری و غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مشاوران باید ارتباط و تعامل خود را با طلاب حوزه بیشتر تقویت کنند، خاطرنشان کرد: ضرورت اثرگذاری برنامه های مشاوره در حوزه نیازمند تقویت روابط با طلاب است.

وی با اشاره به برگزاری دوره مقدماتی و تکمیلی مشاوره در مازندران تصریح کرد: خوشبختانه این دوره های آموزشی با حضور گسترده علاقه مندان به مبحث مشاوره برگزار شد و تاکنون نیز با خروجی بسیار مناسبی نیز همراه بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که پس از راه اندازی مرکز مشاوره اقدامات ارزشمندی در این موضوع مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در حال حاضر مشاوران این مرکز به صورت مستمر در مدارس علمیه حاضر هستند و مشاوره های لازم را در موضوعات مختلف به طلاب ارائه می دهند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حضور مستمر مشاوران مرکز مشاوره در مدارس علمیه از بروز بسیاری از مشکلات و معضلات پیش روی کاسته شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب های احتمالی در مراکز مشاوره شناسی و رفع می شوند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی از اهداف و برنامه های ما تقویت مرکز مشاوره حوزه علمیه استان است، تصریح کرد: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و اخلاقی در میان طلاب تقویت مرکز مشاوره حوزه علمیه استان امری ضروری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که آسیب های بسیاری در مسیر تحصیل و زندگی طلاب را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: با تقویت مشاوره در مدارس علمیه می توان به راهکارهای مناسبی برای مقابله با هجمه ها و آسیب های اجتماعی دست یافت.

حجت الاسلام طبرسی از فعالیت سی مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی به منظور جذب علاقه مندان فعالیت در این مرکز از جمله برنامه های در دستور کار معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران است.

وی با تأکید بر این که فرهنگ مشاوره باید در میان طلاب و همچنین مدارس علمیه نهادینه شود، گفت: فرهنگ مشاوره به طور حتم می تواند اثرات بسیار مثبتی در روند تحصیلی و تهذیبی طلاب حوزه داشته باشد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات