۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۷۱۴۲۷
دیپلمات آمریکایی:

اموال بن‌سلمان سیاست منطقه‌ای واشنگتن را ترسیم می‌کند

مدیر دفتر وزیر خارجه اسبق آمریکا با اشاره به تمرکز برخی طرف‌های متخاصم بر روی ایران بعد از شکست‌شان در سوریه، متذکر شد اموال ولیعهد سعودی سیاست واشنگتن در منطقه خاورمیانه را ترسیم می‌کند.
بن سلمان و ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، «لورنس ویلکرسون» مدیر دفتر «کالین پاول» وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین»، متذکر شد «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه پیروز شده است.

ویلکرسون تصریح کرد، هم ایالات متحده و هم رژیم صهیونیستی به پیروزی بشار اسد اذعان کرده‌اند «ولی مطمئن نیستم که آیا عربستان سعودی نیز این کار را کرده است؛ این، مشکل آن است».

وی گفت: «اسد پیروز شده است و در قدرت خواهد ماند. اینک روسای جمهوری آمریکا و روسیه درباره کیفیت مشارکت‌شان در بازگرداندن ثبات به سوریه گفت‌وگو خواهند کرد».

«ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» روسای جمهور روسیه و آمریکا دیدار برنامه‌ریزی‌شده‌ای در «هلسینکی» پایتخت فنلاند خواهند داشت که موضوع سوریه از مهم‌ترین محورهای این نشست اعلام شده است.

ویلکرسون خاطرنشان کرد: «کسانی‌که در پی ساقط کردن سوریه بودند، به این دلیل بود که آنها بتوانند در آینده با بهترین شکل با ایران تعامل کنند ولی آنها در سوریه موفق نشدند و لذا اکنون درباره ایران متمرکز شده‌اند».

این دیپلمات اسبق آمریکایی در ادامه اظهار داشت، عربستان سعودی از طریق دارایی‌های هنگفتش سیاست منطقه‌ای آمریکا را ترسیم می‌کند و اشخاصی مانند «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی و دیگران در شورای همکاری خلیج‌فارس، که ثروت زیادی دارند کمپین علیه ایران را تامین مالی می‌کند. (به زعم این افراد) گویا این ایران، تهدید و طرفی است که منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

وی درباره جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، تأکید کرد ائتلاف شکست می‌خورد، «سعودی‌ها نمی‌توانند در این جنگ پیروز شوند نه در حال حاضر و نه در آینده»./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

ارسال نظرات