۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۶۹۸۵۵
امام جمعه برج البراجنه لبنان:

تغییر وضعیت کشور نیازمند تغییر در رفتار مسؤولان است

روحانی شیعی لبنان با انتقاد از افزایش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد که تغییر در وضعیت کشور مستلزم تغییر رفتار مسؤولان حکومتی است.
شیخ احمد قبلان

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه در خطبه‌های امروز نماز جمعه در مسجد امام حسین(ع) بی‌مسؤولیتی دولت از انجام وظایف اجتماعی به ویژه در زمینه کار و تربیت عامل اساسی فراهم شدن زمینه‌های فساد است.

شیخ قبلان افزایش جرم و جنایت، انحراف‌های اجتماعی، رشد مصرف مواد مخدر و بی‌بندوباری اخلاقی را نتیجه فراهم شدن بستر فساد دانسته و مناطق فقیر نشین را بیشتر در معرض چنین آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: تغییر در کشور مسأله آسانی نیست. کسانی که به دنبال کشوری بدون لابی‌گری و زد و بند سیاسی و دولتی مبتنی بر شایسته سالاری است باید ابتدا تغییر را از خود آغاز کند. تمامی وعده‌ها سخنان پوشالی است که برخاسته از هواهای نفسانی است.

امام جمعه برج البراجنه لبنان افزود: برای آدمی که افسار خود را در اختیار نفس اماره و ذهن‌های آلوده به افکار مسموم قرار داده، رهایی از تمنیّات و شهوات نفسانی امری مشکلی است و این منطق سلطه و بیماری خودکامگی را در بیشتر جریان‌های سیاسی مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام قبلان با انتقاد از اختلاف و چنددستگی سیاسی در عرصه تشکیل دولت اظهار داشت: نیاز امروز مردم لبنان، دولتی واقعی است که با مقاومت در برابر فشارها، برای تمامی بحران‌ها راهکار داشته و در برابر سهم‌خواهی برای تصدی وزارت خانه‌ها ایستادگی کند.

وی در پایان با هشدار نسبت به اقدامات برخی سیاست‌ مداران برای رکود سیاسی و اقتصادی در کشور و سرنگونی حکومت تصریح کرد: ملت لبنان از مسلمان و مسیحی با تمامی گرایش‌ها یکصدا خواهان کشوری متحد، دولتی قوی و توانا برای حمایت و تامین حقوق قانونی و شرعی آنان و فراهم ساختن فرصتی برای اشتغال و رونق بازار کسب و کار است./۹۸۱/ب۹۰۱/ر

ارسال نظرات