۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۶۹۷۵۱

انتشار کتاب "مرگ تاجرانه"

انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «مرگ تاجرانه»؛ کتابی با محوریت شهید و شهادت در کلام رهبر انقلاب را منتشر کرده است.
تاجر

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «مرگ تاجرانه»؛ کتابی با محوریت شهید و شهادت در کلام رهبر انقلاب را منتشر کرده است.

کتاب «مرگ تاجرانه»، شهید و شهادت در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی، در شش فصل به موضوعات چیستی شهادت و تعریف آن، ویژگی‌های شهیدان، آثار شهادت، وظایف ما نسبت به شهیدان، تکریم شهیدان و قدردانی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ویژگی‌های خانوادۀ معظّم شهدا و بیانات معظّمٌ‌له دربارۀ شهدای خاص و برجسته مانند شهید بهشتی، شهید مطهری، شهیدچمران و ... پرداخته است.

در بخش‌هایی از این کتاب دربارۀ حادثۀ هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی آمده است:

شهدای این حادثه جزو بهترین و برجسته‌ترین عناصر نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بودند و یاد آنها هرگز فراموش نخواهد شد _ به‌خصوص شخصیّت برجسته و نورانىِ مرحوم آیت الله بهشتی(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) و دیگر شهدا .(صفحۀ ۸۷)

حادثۀ هفتم تیر همچنین نشانۀ اقتدار و استحکام هم است؛ چون اگر کسى شهید بهشتى را می‌شناخت و قوّت فکر و اراده و ابتکار در تصمیم و اقدام را در این شخصیّت ممتاز می‌دانست، خوب می‌فهمید که حذف یک چنین شخصیّتى از مجموعۀ‌ مدیریّتى کشور چه معنایى می‌دهد. (صفحۀ ۸۴)

شهید بهشتى حقیقتاً مثل سنگ آسیاى گرانى بود که با گردش خود، ده‌ها کار انجام میداد؛ تولید انرژى می‌کرد، کار راه می‌انداخت، پیش می‌رفت و فکر تولید می‌کرد. (صفحۀ ۸۴)

وقتى کسى مثل این شخصیّت ـ شهید بهشتی ـ را که در مدیریّت، در اجرا، در اقدام، در فکر، در مبانى فقهى و فلسفى، در تجربه و جهان‌دیدگى و روشنفکرى و وسعت نظر در آن پایه و رتبه بود، از دل مدیریّت نظامى نوپا بیرون بکشند و آن را از بین ببرند، باید نظام فلج می‌شد؛ امّا نظام نه تنها با رفتن بهشتى و با رفتن شخصیّت‌هاى برجستۀ‌ دیگرى که چه با او، چه قبل از او و چه بعد از او به شهادت رسیدند، فلج و زمینگیر نشد، بلکه هرکدام از این شهادت‌ها مثل خون تازه‌اى در رگ کالبد زنده و پُرطراوت این نظام جوان دوانده شد و او را سرحال‌تر، بانشاط‌تر و پُرانگیزه‌تر کرد.(صفحۀ ۸۴)

حقیقتاً مردن معمولى و در بستر، براى کسانى مثل شهیدمظلوم ما مرحوم شهید بهشتى با آن‌ همه تلاش، با آن‌ همه همّت و غیرت کم بود و باید شهید می‌شد. شهادت پاداش بزرگى است که خداوند به او و یارانش داد. (صفحۀ ۸۴)

اگر حوادث معدودی از قبیل هفتم تیر اتّفاق نمی‌افتاد و این سرمایه‌ها از دست ملّت ایران نمی‌رفت، یقیناً ملّت عزیز ایران نمی‌توانست چهرۀ‌ منافقین را این‌جور آشکار تشخیص دهد؛ باز آنها می‌توانستند نفوذ کنند. (صفحۀ ۸۸)

آقای بهشتی خیلی خیلی بزرگ بود و این مردم هنوزم که هنوز است، به‌نظر من آقای بهشتی را نشناخته‌اند. بهشتی در آینده شناخته خواهد شد. (صفحۀ ۲۱۷)/925/د 103/ش

ارسال نظرات