۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۶۹۳۸۴

الازهر ترور عالم شیعی افغانستان را محکوم کرد

الازهر مصر با محکومیت ترور عالم شیعی افغانستان تاکید کرد که این اقدام مخالف با تعالیم اسلام است.
الازهر

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، دیده‌بان زبان فارسی الازهر مصر در بیانیه‌ای ترور حجت الاسلام محمد جعفر توکلی از علمای برجسته شیعه و مسؤول دفتر آیت الله سید محمد سعید حکیم را به شدت محکوم کرد.

دیده‌بان الازهر مصر تاکید کرد که حمله به علما با هر مذهب و دینی در هیچ صورتی قابل توجیه نبوده و مخالف با ارزش‌ها و مبانی انسانی و اسلامی است.

الازهر با ابراز تاسف از ترور شیخ جعفر توکلی خاطر نشان کرد: پس از اعلام خبر ترور عالم شیعی از سوی سخنگوی منطقه هرات، اهالی منطقه در تجمعی اعتراض آمیز خواستار تحت تعقیب قرار دادن عاملان این جنایت شدند.

دیده‌بان الازهر اظهار داشت: ترور علمای دین در راستای ایجاد اختلافات مذهبی و قومیتی از سوی دشمنان ملت افغانستان بوده است.

این مرکز در پایان با توصیف این اقدام به عملی تروریستی تصریح کرد: توکلی عالم بارزی بود که در راستای ترویج تعالیم اسلامی و امور دینی جان خود را تقدیم کرد.

گفتنی است حجت الاسلام توکلی هنگامی که قصد عزیمت به منزل خود را داشته در میان راه در منطقه موسوم به ۶۴ متره شهر هرات ترور شده و پیکر وی به بیمارستان منتقل شد.

«عبدالاحدولی زاده» سخنگوی پلیس هرات گفت : افراد مسلح ناشناس با شلیک گلوله در نزدیکی منزل شیخ توکلی وی را به شهادت رساندند./981/ب902/ر

ارسال نظرات