۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۶۹۱۰۳
فضل الله:

بحران یمن راهکار نظامی ندارد

امام جمعه حاره حریک لبنان با اشاره به شکست اقدام نظامی علیه ملت یمن تاکید کرد که بحران یمن راهکار سیاسی و نه نظامی دارد.
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت لبنان

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه حاره حریک لبنان در خطبه‌های امروز نماز جمعه تاکید کرد که با وجود وعده‌های داده شده، مردم لبنان همچنان چشم انتظار تشکیل دولت جدید هستند.

حجت الاسلام فضل الله گفت: چرخ‌های ماشین تشکیل دولت جدید به دلایل داخلی مانند شرط‌های متعدد و گاه متضاد و نیز به دلایل خارجی هنوز به حرکت در نیامده و یا حرکت آن کند است هرچند که مشکلات داخلی عامل اساسی در این تاخیر است.

وی افزود: با وجود دلایل مختلف اما از گروه‌های سیاسی دعوت می‌کنیم که به وعده‌های خود در ایام انتخابات عمل کنند و با مسؤولیت پذیری نسبت به رفع مشکلات داخلی و خارجی اقدام و هرچه سریعتر دولت جدید را تشکیل دهند.

امام جمعه حاره حریک لبنان خاطر نشان کرد: خروج کشور از بحران‌ها و مشکلات مرهون خروج گروه‌های سیاسی از وابستگی به حزب و جریان‌های داخلی یا خارجی است. گروه‌های سیاسی باید امین مطالبات مردم باشند نه آنکه تاوان اختلاف‌های آنان را مردم بپردازند.

حجت الاسلام فضل الله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه به ویژه فلسطین اظهار داشت: خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل با فشار صهیونیست‌ها و در راستای حمایت از اسرائیل بوده و این اقدام چراغ سبزی به رژیم صهیونیستی برای استمرار رفتار وحشیانه خود است.

روحانی شیعی لبنان در پایان تصریح کرد: تجاوز دشمنان به خاک یمن برای به زانو در آوردن ملت مقاوم و با کرامت یمن با ناکامی مواجه شده است. زمان آن رسیده که این جنگ غیر انسانی متوقف شود و راهکارهای حقوقی و سیاسی جایگزین آن شود./981/ب901/ر

ارسال نظرات