۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۶۷۴۴۲
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

کمپین «نه به کمیته امداد» طرحی صهیونیستی علیه فلسطین است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که کمپین «نه به کمیته امداد» طرح صهیونیستی علیه فلسطین است، گفت: در عصر حاضر مدعیان فرهنگ و تمدن از کمترین صفات انسانی برخوردار هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س)، در بیان درس‌های قرآنی جزء 22 به آیه 30 و 31 سوره احزاب اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که جایگاه اجتماعی بالاتری دارند، در روز قیامت برای محاسبه اعمال بیشتر مسئول هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که علت تفاوت عقوبت مسئولیت سنگین و الگو بودن است، ابراز داشت: کسانی که مردم سبک زندگی خود را از آنان تقلید می‌کنند از مصادیق این آیه مبارکه هستند.

استاد حوزه علمیه قم مردم ایران را الگوی آزادگان جهان توصیف کرد و گفت: ملت ایران با حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس جهان اسلام را علیه ظلم به خروش درخواهد آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به این‌که آزار خداوند و رسول اکرم(ص) از مصادیق لعن قرانی است، عنوان کرد: برداران و خواهران مسلمان ما در فلسطین ده‌ها سال است که با ظلم رژیم غاصب صهیونیسم مواجه هستند که رسول اکرم(ص) عاملان آن را مورد لعن تورات، انجیل و تمام ادیان آسمانی می‌داند.

استاد حوزه علمیه قم به شهادت پرستار جوان فلسطینی که با ضرب مستقیم گلوله ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید اشاره کرد و گفت: مادر این شهید بزرگوار می‌گوید« او سراپا خونین به خانه می‌آمد ولی گلایه‌ای نداشت و می‌گفت این پاک‌ترین خون زمین است او از محل درآمد شخصی برای خرید وسایل پزشکی استفاده می‌کرد» مادر این شهید لباس خونین این شهید را کارنامه و کارت شناسایی این شهید معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی به کمپین «نه به کمیته امداد» که از سوی بی‌بی‌سی راه‌اندازی شده است اشاره کرد و اظهار داشت: مؤمنان مسلمان در این فتنه توجه داشته باشند که کمیته امداد از طریق کمک‌های دیگر ملت‌های مسلمان اقدام به تأمین این کمک‌ها می‌کند این در حالی است که باید تأسف خورد برای مدعیان تمدن که امروزه متأسفانه با زبان فارسی به تولید فتنه علیه انسانی‌ترین رفتارها همت می‌کنند، باید تأسف خورد که در مقابله با ظلم و ظالم ضمن ادعای تمدن چنین در حمایت از مظلوم وحشیانه با مساله مواجه می‌شوند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این‌که در عصر حاضر مدعیان فرهنگ و تمدن از کمترین صفات انسانی برخوردار هستند، گفت: آمارها نشان می‌دهد که کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل برابر با 53 درصد کل کمک‌های انسانی دنیا است این در حالی است که با تأمین مستقیم شبکه‌هایی مانند بی‌بی‌سی تمام تلاش خود را برای متوقف کردن کمک‌های مردمی بکار می‌گیرند.

وی ادامه داد: شهید مطهری در تأکید به حمایت از فلسطین می‌فرمایند« اگر حسین بن‏ علی بود، می‏گفت اگر می‏خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمر ۱۳۰۰ سال پیش مرد، شمر امروز را بشناس. امروز باید درودیوار این شهر با شعار فلسطین تکان می‏خورد. هی دروغ در مغز ما کردند که‏ آقا این‌یک مسئله داخلی است، مربوط به عرب و اسرائیل است.باز به قول عبدالرحمان فرامرزی اگر مربوط به این‌هاست و مذهبی نیست ، چرا یهودیان دیگر دنیا مرتب برای این‌ها پول می‌فرستند؟»

حجت‌الاسلام والملسمین حاج ابوالقاسم دولابی در ادامه با تأکید بر این‌که شهید مطهری همه ملت‌های مسلمان را در مساله فلسطین مسؤول می‌داند، ابراز داشت: شهید مطهری در ادامه این سخنان خود چنین می‌گوید«ما چه جوابی در مقابل اسلام و پیغمبر خدا داریم؟/  و الله و بالله ما در برابر این قضیه‏ مسئولیم؛ شنیده‌ام یهودیان ایران خودمان در سال گذشته معادل پول ۲ فانتوم‏ فرستادند. ۳۶میلیون دلار پول از یهودیان ایران خودمان برای آن‌ها به‌عنوان کمک رفت. من آن یهودی‌ها را به‌عنوان اینکه یهودی هستند، ملامت نمی ‏کنم، ما خودمان را باید ملامت کنیم، او به هم‌کیش خود کمک کرده‏ است، باکمال افتخار پول می‏فرستد، رسیدش هم از موشه‏ دایان می‏آید و آن‏ را در بازار هم نشان می‏دهد، می‏گوید بیا رسیدش را ببین.»/837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات