۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۶۷۲۷۳

تداوم پیروزی های نیروهای یمنی و شکست ائتلاف سعودی در الحدیده

ارتش و کمیته های مردمی یمن تعدادی پایگاه راهبردی را در منطقه الجبیله در جنوب ناحیه التحیتا در استان الحدیده در غرب یمن تحت کنترل خود درآورده و ضربات مهلکی بر دشمن متجاوز وارد کردند.
نیروهای یمنی

به گزارش خبرگزاری رسا، اخبار منتشر شده از استان الحدیده و جبهه ساحل غربی یمن حاکی از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در این استان است به طوری که عناصر و مزدوران مسلح وابسته به ائتلاف سعودی – آمریکایی متحمل شکست های مستمر سنگینی در الحدیده و جبهه ساحل غربی شده و تاکنون ده  ها نفر از آنان به هلاکت رسیده اند.

یک منبع مسؤول در وزارت دفاع یمن اعلام کرد: ارتش و کمیته های مردمی عملیات هجومی گسترده ای را علیه شبه نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی انجام داده و پیروزی های بزرگی کسب کردند و کنترل چندین پایگاه راهبردی و مزرعه را به دست گرفتند. مزدوران سعودی در جریان عملیات گسترده مبارزان یمنی متحمل تلفات جانی و خسارت های مادی سنگینی شدند.

علاوه بر آن یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن توانست چندین سامانه پدافند هوایی و اتاق فرماندهی و مهندسی مزدوران سعودی را در جبهه ساحل جنوبی پس از کسب اطلاعات دقیق هدف قرار دهد.

یگان های ویژه ارتش و کمیته های مردمی یمن دو روز پیش نیز توانستند با کمک و پشتیبانی ساکنان منطقه ساحل غربی و نیروهای مردمی قبایلی منطقه الطائف در جنوب الدریهمی و مزارع پیرامون آن را از لوث وجود مزدوران سعودی پاکسازی کنند.

در جریان این حمله ده ها نفر از مزدوران سعودی کشته یا زخمی شدند و مقادیر قابل توجهی تسلیحات  و مهمات از آنان به غنیمت گرفته شد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: العالم

ارسال نظرات