۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۵۶۶۸۰۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله:

حضور ۱۰ هزار زائر از شهرری در مراسم ارتحال امام راحل

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره) گفت: پیش بینی می کنیم در شهرستان ری از بخش های قلعه نو، فشافویه و کهریزک بیش از ۱۰هزار زائر برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام اعزام شوند.
سالگرد ارتحال امام

به گزارش خبرگزاری رسا، اصغر آرزومندی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره) با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سپاه ناحیه ری برگزار شد، درباره بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: خرداد از ماه‌هایی است که اتفاقات خوب و غم‌انگیزی دارد و بسیاری از اتفاقات کلیدی در این ماه رخ داده است آزادسازی خرمشهر اتفاق خوبی بود که جوانان ما در خرداد ماه سال ۱۳۶۱ پیروزی بزرگی کسب کردند و معادلات جهانی را برهم زدند.

وی ارتحال امام (ره) را اتفاق غم انگیز خرداد ماه عنوان کرد و افزود: هرساله همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان ری میزبان خیل عظیم زائران و عاشقانی هستیم که با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای ایشان تجدید بیعت می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره) با بیان این‌که در سال‌های گذشته ۲۵ هزار نفر از استان‌های دیگر میهمان داشتیم، گفت: دو سال است که به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و ۱۴خرداد از استانهای دیگر زائر نداریم و تنها از شهرستانهای استان تهران مانند فیروزکوه و دماوند میهمان داریم که بعد از اذان ظهر حرکت می کنند و بعدازظهر در مراسم شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای میزبانی از زائران را داریم تصریح کرد: تعاملات لازم بین بخشداران، شورای شهر و شهرداران باقرشهر، کهریزک و حسن آباد صورت گرفته و پیش بینی می شود از بخش های شهرستان ری بیش از ۱۰هزار نفر زائر داشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره) با تاکید بر حفظ امنیت زائران گفت: تدابیر امنیتی لازم اندیشیده شده تا زائران با امنیت کامل در مراسم حضور داشته باشند.

آرزومندی ادامه داد: بروشورهای وصیت حضرت امام(ره) بین زائران توزیع می شود که هدفمان از این کار این است که مردم از طریق با گفتمان با امام آشنا شوند و همچنین در کنار آن بروشورهای بهداشتی نیز توزیع می شود.

وی با بیان اینکه ری شهرستان مذهبی است و به واسطه اینکه بین دو حرم هستیم رسالت خطیری داریم، گفت: فضاسازی در سطح شهرستان را با کمک ستاد ارتحال امام به صورت بخشی با محوریت بخشداران و حوزه های مقاومت بسیج خواهر و برادر انجام دادیم. دو جلسه شهرستانی و شش جلسه در سطح ناحیه مقاومت برگزار شده و وظایف کمیته ها نیز برای میزبانی هرچه بهتر از زائران مشخص شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره) با اشاره به اینکه کمیته ستاد گمشدگان در سال گذشته نقطه قوتی بود و امسال نیز این ستاد بصورت قوی تر فعالیت خواهد کرد، افزود شبکه بهداشت و اورژانس آماده خدمات رسانی است و ما نیز در سپاه دو آمبولانس مجهز آماده کرده ایم همچنین ایستگاه صلواتی بعد از افطار و ایستگاه سلامت زائر دایر خواهد بود.

رزومندی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های ناحیه روح الله در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه نزول قرآن که افضل ماه ها است سعی کردیم برنامه های ما محور قرآنی داشته باشد و لذا برای اولین بار در باقرشهر نمایشگاه قرآنی با مشارکت بسیج در بوستان عطر سیب دایر شد.

وی با اشاره به برنامه های ورزشی و فرهنگی مختلف این ناحیه تصریح کرد: مسابقه فوتسال در سطح شهرستان با مشارکت بخشداری ها و ادارات که از ۱۰تیم تشکیل شده است هر شب پس از افطار در سالن سپاه برگزار می شود./۸۱۳/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات