۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۶۶۰۱۰

اعتراض مسلمانان هندی به ارتباط دادن تروریسم به اسلام

گروهی از مسلمانان هندی نسبت به برگزاری دوره‌ای با نام «تروریسم اسلامی» در دانشگاه جواهر لعل نهرو در هندوستان اعتراض کردند.
نمایی از دانشگاه جواهر لعل نهرو هندوستان

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از آن که دانشگاه جواهر لعل نهرو در دهلی نو، پایتخت هندوستان تصمیم به برگزاری دوره‌ای با نام «تروریسم اسلامی» گرفت، یکی از انجمن‌های اسلامی هندوستان نسبت به آن اعتراض کرد.

انجمن مسلمانان حامی مودی، که خود را حامی نارندرا مودی، نخست وزیر هند معرفی می‌کند، در نامه‌ای ضمن اعتراض به تصمیم دانشگاه جواهر لعل نهرو، اعلام کرد: این تصمیم تاثیری منفی بر جامعه هند خواهد داشت و احساسات مسلمانان هندی را جریحه‌دار خواهد کرد.

در همین حال، انجمن مطالعات و تحلیل اسلامی، دیگر انجمن فعال مسلمانانِ در هندوستان، تنها مشکل این دوره را نامگذاری آن دانست و از اصل دوره استقبال کرد.

جاسم محمد، مدیر این انجمن اسلامی در نامه‌ای به پراکاش جوادکار، وزیر توسعه منابع انسانی هند نوشت: انجمن مطالعات و تحلیل اسلامی می‌خواهد که در این مساله دخالت کرده و نام «تروریسم اسلامی» برای دوره دانشگاه جواهر لعل نهرو تغییر دهد.

محمد، در ادامه نامه خود تاکید کرد که جامعه هند جامعه‌ای چندفرهنگی بوده و مسلمانان دومین جمعیت مذهبی هند را تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است که هدف از تشکیل گروه‌های تندرو و تروریستی که با سوءِ استفاده از نام دین اسلام به قتل و کشتار پرداخته و در این راه فرقی میان مسلمان و غیرمسلمان قائل نمی‌شوند؛ بدنام کردن دین و مذهب و از آنجا تامین خواسته‌های صهیونیزم جهانی است. در راستای این مطلب می‌توان به اعترافات مقامات آمریکایی و صهیونیست در ایجاد گروه‌های تروریستی برای مقابله با دین اسلام اشاره کرد. گروه‌های تروریستی که اکثرا با نام مذهب و اعتقادات اهداف خود را پیش می‌برند، جدای شعارها و اعتقادات پوچ خود، چند هدف عمده را برای کشورهای غربی تامین می‌کنند: اول این که با خشن نشان دادن اسلام و مسلمانان، از روند رو به رشد مسلمان شدن مردم جهان جلوگیری می‌کنند، دوم این که با ناامن کردن مناطق مختلف به ویژه خاورمیانه، حضور نظامی غرب را در این منطقه توجیه می‌کنند./847/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات