۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۶۴۸۶۰

نگاهی به تازه‌های نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چهار کتاب‌ با عنوان‌های تو هَم گاهی مُدارا کُن، قندان های خالی، خطر خشم گرفتگی و زمانه و کارنامه محمد مسعود را منتشر کرد.
تازه‌های نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چهار کتاب‌ با عنوان‌های تو هَم گاهی مُدارا کُن، قندان های خالی، خطر خشم گرفتگی، زمانه و کارنامه محمد مسعود را منتشر کرد.

کتاب تو هَم گاهی مُدارا کُن

روش های ارتباط با افراد دشوار در کتاب تو هَم گاهی مُدارا کُن اثر هادی عبدلی منتشر شد.

خواه ناخواه گاهی در جامعه با افرادی روبرو یا دوست می‌شویم که ارتباط با آنها آسان نیست. آنها رفتارهایی دارند که باعث آزار و اذیت، ناراحتی و صدمه به ما می‌شوند. برای مثال ممکن است با کسی دوست شویـم کـه دائمـاً به ما شـک دارد و بی‌اعتمـادی ویـژگی شخصیتی اوست یا کسی که خود را از همه عالم برتر و خود را تافته جدا بافته می‌داند یا به همه توهین می‌کند. شمار این افراد در جامعه کم نیست و بخشی از مراجعه‌کنندگان به مراکز درمان روانی را افراد دشوار تشکیل می‌دهند.

قصد ما در این کتاب راهنمایی خوانندگان برای شناخت و سازگـار شـدن یا معرفی راه‌های برخورد صحیح با کسانی است که با نام افراد دشوار، مشکل دار یا افراد نابهنجـار شناختـه می‌شونـد، تا صـدمـه کمتری در ارتباط با این افراد به ما و نیز به خود این افراد، وارد آید.

کتاب قندان های خالی!

قندان های خالی! تلخ اندیشی در داستان کوتاه ایران اثر فاطمه مصطفایی منتشر شد.              

در این کتاب علاوه بر تعریف تلخ‌ اندیشـی و شناسایی زوایای مختلف آن و بررسی و موشکافی مصادیق‌های تلخ‌ اندیشی در داستان کوتاه معاصر فارسـی، به زمینه‌های بروز و ظهـور این نگرش نیـز پرداختـه‌ شده است. بررسی‌هـا در سـه دوره‌ی زمانـی صورت گرفتـه است؛ دوره‌ی نخسـت مربوط است به انتشار اولین مجموعـه داستـان صـادق هدایت تا اواخر دهـه‌ی سـیِ شمسی که داستان‌های کوتاه تلخ اندیشانه عموماً متأثر از نوشته‌هـای او بوده‌اند. دوره‌ی دوم از اواخر دهـه‌ی سی شمسی تا 1357 است که مـُوج دوم تلخ اندیشی در داستان کوتاه آغاز شـد و دوره‌ی سوم، از 1357 تا سال 1380در نظر گرفته شده است.

کتاب خطر خشم گرفتگی

کتاب خطر خشم گرفتگی! اثر جدید رضا مهکام و جواد مصلحی منتشر شد

شما وقتی خشمگین می‌شوید، چه می‌کنید؟

منفعلانه خشمتان را سرکوب کرده، حقوق خود را نادیده می‌گیرید؟

پرخاشگرانه خشمتان را بروز داده، به تحقیر، تهدید و تخریب دیگران می‌پردازید؟

یا جرأتمندانه به بیان صریح، محترمانه و صادقانـه احساسات، نگرش‌ها و نظرات خود می‌پردازد.     

شیوه اول به خودمان و شیوه دوم به دیگران آسیب خواهد زد. در این کتاب قرار است با روش‌های کاربردی اجرای روش سوم آشنا شویم. این یعنی مدیریت پدیده پرخاشگری!        

کتاب زمانه و کارنامه محمد مسعود

کتاب زمانه و کارنامه محمد مسعود(مدیر هفته نامه مرد امروز) اثر مرحوم علی ابوالحسنی (منذر) منتشر شد.

کتاب زمانه و کارنامه محمد مسعود مدیر هفته‌نامه مرد امروز حاوی اطلاعات دقیقی درباره وضعیت سیاسی ایران و زندگانی مسعود است که دقت در آن می‌تواند به تعمیق تحلیل در خصوص سیاست‌های بیگانگان و عملکرد کارگزاران داخلی آنان در ایران منجر شود.

زندگی‌نامه محمد مسعود، گزیده‌ای از نوشته‌ها که بیشتر جنبه ضد رضاخانی داشته است، فعالیت‌های ضد رژیم پهلوی و ضد استعماری در مورد آمریکا، انگلیس، روس‌ها و صهیونیست‌ها در هفته‌نامه  مرد امروز،  تعامل‌ها و تقابل‌ها با برخی از شخصیت‌های سیاسی مذهبی آن دوران، روابط میان او و برادران لنکرانی، نقاط اشتراک و افتراق با حضرت آیت‌الله حسین لنکرانی و مصاحبـه منتشر نشده از مسعود با ایشان، و در نهایـت علل، عوامـل و مسببان ترور محمد مسعود با تاکید بیشتر بر دخیل بودن حزب توده در این ترور  مجموعه مطالبی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است./۹۹۸/پ ۲۰۴/ش

ارسال نظرات