۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۶۴۰۸۱

نشر و چاپ کتاب از مالیات بر ارزش افزوده معاف شود

نماینده‌ تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور گفت: بسیاری از ناشران ما در حال تعطیلی هستند. درخواست ما از مجلس شورای اسلامی ‌این است که از ما حمایت کند.
کتاب

​ به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به مبحث اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که هم اکنون در مجلس مطرح است، بیان کرد: کمیسیون فرهنگی باید در این حوزه تلاش کند تا هیچ مرحله‌ای از نشر و چاپ کتاب شامل مالیات بر ارزش افزوده نشود.

به گفته وی،‌ نه تنها باید مراحل چاپ و نشر و فروش کتاب مشمول معافیت مالیاتی شود؛ بلکه دولت باید به این حوزه کمک کند؛ چراکه کتاب سبب شادابی و طراوت جسم و روح می‌شود. کشورهای پیشرفته خیلی بیشتر از ما به کتاب اهمیت می‌دهند. بنابراین دولت باید سرمایه‌گذاری در بخش را افزایش دهد نه آن‌که بخواهد از قِبل کتاب درآمدی حاصل کند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد هم مجلس و هم دولت باید از کتاب بیشتر حمایت کنند.

غلامرضا شجاع؛ نماینده‌ تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور و مشاور فرهنگی کمیته تشریفات نمایشگاه اظهار داشت: نشر واقعا خوراک فکری کشور است و شان نظام جمهوری اسلامی‌ایران این نیست که تا این حد صنعت نشر کشور کم‌رونق باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از ناشران ما در حال تعطیلی هستند. درخواست ما از مجلس شورای اسلامی ‌این است که از ما حمایت کند.

در ادامه‌ی این نشست داریوش رضوانی رئیس کمیته‌ی تشریفات سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: حمایت مجلس از وضعیت نشر که وضعیتی اسفبار دارد، بسیار حائز اهمیت است.

 وی افزود: برخی از ناشران می‌گویند شاید اگر ما کتاب‌های خود را چاپ نمی‌کردیم و به جای آن کاغذ می‌فروختیم وضعیت بهتری داشتیم.

 در بخش پایانی این نشست محمود آموزگار رئیس اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان تهران گفت: شاید ما بتوانیم برای حل مشکلاتمان دولت را مجاب کنیم اما نیاز داریم مجلس هم در مصوبات خود با ما همکاری کند.

در این نشست که علاوه بر محمدرضا رضایی کوچی؛ نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، داریوش رضوانی؛ رئیس کمیته تشریفات سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، غلامرضا شجاع؛ نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور و مشاور فرهنگی کمیته تشریفات نمایشگاه و محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران نیز حضور داشتند.

 سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات