۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۶۳۶۱۶

دبیرکل انجمن «جهان اسلام»؛ مروج دایمی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

دبیرکل انجمن عربستانی «جهان اسلام» از هیچ فرصتی برای نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی نمی‌گذرد و در جدیدترین اظهاراتش طی یک همایش در ریاض، انکار هولوکاست را جنایت دانست.
«محمد بن عبدالکریم العیسی» دبیرکل انجمن عربستانی جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن جهان اسلامی، برای چندمین بار، همسو با سیاست «بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی، اقدام به دلجویی از رژیم صهیونیستی کرد و در راستای نیت آل سعود و گامهای شتابزده آنها برای عادی‌سازی روابط با این رژیم، با واقعی دانستن هولوکاست، آن را محکوم کرد.

«حسن عواد» خبرنگار، طی گزارشی که در پایگاه خبری شبکه «نبأ» منتشر شد، اعلام کرد: در سایه جنایات مستمر اشغالگران علیه فلسطینی‌ها و تجاوزهای آنها علیه راهپیمایی‌های مسالمت آمیز درباره حق بازگشت، «محمد بن عبدالکریم العیسی» دبیرکل انجمن جهان اسلام، از نزدیکان ولی‌عهد عربستان سعودی، فصل جدیدی از روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

وی طی یک همایش ویژه اندیشکده «واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» که در هتل «ریتز کارلتون» ریاض برگزار شد، بار دیگر به موضوع «هولوکاست» پرداخت بدون اینکه  به شهدای فلسطینی که هر روز با گلوله‌های نظامیان صهیونیست به شهادت می‌رسند، اشاره‌ای کند.

عیسی اظهار داشت: یادبود هولوکاست، دردناک است و تاریخ بی‌طرف است هرچه قدر که متقلبان بخواهند با آن بازی کنند یا آن را پوچ جلوه دهند. انکار هولوکاست یا کم اهمیت جلوه‌دادن تاثیرهای آن، نه تنها جنایتی برای تحریف تاریخ و اهانت به بی‌گناهانی است که جان خود را از دست داده‌اند  که اهانت به روح انسانیت است.

وی در ادامه فرصت را برای اعلام نظر درباره صلح با تل‌آویو از دست نداد و گفت که صلح فراگیر را تایید می‌کند و زمانی که این صلح محقق شود، به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد تا این مسئله را تبریک گوید.

این نخستین بار نیست که دبیرکل انجمن عربستانی جهان اسلام تلاش می‌کند به رژیم صهیونیستی نزدیک شود. وی در ژانویه 2018 نیز در نامه‌ای به مدیر موزه هولوکاست، با قربانیان این حادثه ابراز همدردی شدید کرد و این اقدامش با استقبال و تشویق صهیونیست‌ها همراه شد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات