۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۶۲۹۷۲

ممانعت عربستان از حضور طرفداران حزب الله در انتخابات

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان از ممانعت عربستان از حضور طرفداران حزب الله و جنبش امل در انتخابات خبر داد.
شیخ نبیل قاووق معاون اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان طی سخنانی در منطقه «عدشيت» جنوبی گفت: حزب الله، باوجود اجرای ناقص برگزاری انتخابات لبنانی‎های مقیم در کشورهای خارجی، آن را تایید می‎کند.

وی افزود: طرفداران حزب الله و جنبش امل به علت سیاست و سنگ اندازی‎های عربستان توان حضور در انتخابات را نداشتند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان ضمن انتقاد از ادعای برخی مبنی بر برگزاری انتخابات بر اساس دموکراسی و قانون بیان داشت: از کدام دموکراسی سخن می‎‎گویید؟ آیا یکی از طرفداران حزب الله و جنبش امل توانست در ریاض، دبی و یا منامه به پای صندوق رای حاضر شود و رای خود را درون صندوق‎ها بیندازد؟

وی ادامه داد: انتخابات پارلمان لبنان از نظر قانون و دموکراسی ناقص است و ما به علت حفظ وحدت ملی و اجرای برنامه‎های انتخابات نسبت به حق و حقوق خود ساکت هستیم.

حجت الاسلام قاووق تصریح کرد: لبنان به علت اقدامات سیاسی و نفرت انگیز عربستان در رابطه با بازگشت آوارگان سوری هزینه بسیار سنگینی را پرداخت می‎کند. حضور پناهندگان سوری در لبنان ثبات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور را تهدید می کنند و کسانی که بر این موضوع اصرار می‎ورزند، مسؤول تمام این بحران هستند.

وی تاکید کرد که عربستان به شدت با بازگشت آوارگان سوری به مناطقشان مخالف و خواهان راه حل سیاسی هستند. هنوز دو گروه در لبنان وجود دارند که پایبند دستورات عربستان هستند و در مسیر بازگشت آوارگان به مناطقشان سنگ اندازی می‎کنند. آیا چنین اقداماتی به مصلحت لبنان است؟ آیا لبنان در اولویت است یا دستورات عربستان؟/994/ب902/ف

ارسال نظرات