۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۶۲۵۳۲
مفتی اهل تسنن عراق:

کربلا شهر امام حسین است

مفتی اهل تسنن عراق ضمن تاکید بر وحدت شیعه و سنی بیان داشت که کربلا شهر امام حسین (ع) است.
شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عامر الباتی به نمایندگی از مهدی الصمیدعی مفتی اهل تسنن عراق در چهاردهمین همایش بین المللی و فرهنگی «بهار شهادت» که در شهر کربلا مقدس برگزار شد، گفت: ما در کشوری زندگی می‎کنیم که استعمارگران طرح‎های مختلفی برای ایجاد فتنه طائفه‎ای در عراق اجرا کردند اما به لطف الهی شیعه و سنی با یکدیگر متحد شدند و به کلام خداوند متعال که می‏فرماید «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ» تمسک جستند.

وی ادامه داد: پس از آنکه حضرت آیت الله سیستانی فتوای جهاد کفایی مبارزه با جریان تروریستی داعش را صادر کرد، فتوای همبستگی با رزمندگان و مبارزه با داعش از سوی دارالافتای اهل تسنن عراق نیز صادر شد.

مفتی اهل تسنن عراق با اشاره به آیه 10 سوره مبارکه حجرات تصریح کرد: کلمه «إِنَّمَا» در آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» ادات حصر و تاکید است که خداوند متعال در این آیه بر برادری میان مومنان تاکید می‎کند.

وی انتخاب نام «بهار شهادت» برای این همایش را بسیار مناسب دانست و خاطرنشان کرد که باوجود آنکه فصل بهار دارای زمان آغاز و پایان است اما شهید در جهان آخرت همیشه در بهار قرار دارد و از نعمت‎های خداوند استفاده می‎کند.

شیخ مهدی الصمیدعی در پایان به مهمانان حاضر در جشنواره بین المللی «بهار شهادت» خوش آمد گفت و اظهار داشت: کربلا شهر سید الشهدا (ع) است و اسم امام حسین (ع) همیشه با اسم برادرش حضرت اباالفضل العباس (ع) مقارن است./994/ب902/ف

ارسال نظرات