۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۶۲۰۰۰

قطر شورای همکاری خلیج‌فارس را به وحدت رویه دعوت کرد

نخست‌وزیر سابق قطر در پیام جدیدی به سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، آنها را به کنار گذاشتن اختلافات و ترجیح دادن مصلحت عمومی به منافع شخصی فراخواند.
وزارت امور خارجه قطر

به گزارش خبرگزاری رسا، «حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی» نخست‌وزیر سابق قطر در صفحه توییتر خود با اشاره به احتمال استمرار طولانی‌ مدت اختلافات بین اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس از آنها خواست با توجه به شرایط دشوار (منطقه) اختلافات خود را کنار بگذارند.

آل ثانی همچنین اظهار داشت که عاقلانه نیست بخش‌های مختلف شورای همکاری خلیج‌فارس تنها با هیأت‌ها و کشورهای خارجی نشست برگزار کنند و فعالیت‌ کمیته‌هایی که اهمیت آنها کمتر از کمیته‌های شورای همکاری است، ادامه یابد.

بنابر گزارش شبکه روسیا‌‌الیوم، نخست‌وزیر قطر همچنین تصریح کرد که شورای همکاری خلیج‌فارس بر اساس مصلحت کشورها و ملت‌های منطقه تأسیس شده است و امیدوارم که در این شرایط دشوار مصلحت عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم.

این پیام‌های نخست‌وزیر سابق قطر در حالی است که چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) از حدود ۱۱ ماه پیش روابط خود با قطر را قطع کرده و گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی با این کشور را بسته‌اند./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات