۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۶۱۱۰۷

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تهدیدات ترامپ را توخالی دانست

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به حمله احتمالی آمریکا به سوریه بیان داشت که تهدیدات ترامپ توخالی است.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی تلویزیونی در واکنش به تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه گفت: با بررسی اقدامات و فعالیت‎های رییس جمهور آمریکا در قبال کشورهای مختلف در میابیم که این تهدیدات توخالی و بیشتر به نتایج عادی منجر می‎شود. در زمانی که تنش میان آمریکا و کره شمالی بالا گرفت، همه منتظر آغاز جنگ جهانی بودند اما هر دو کشور به سمت مذاکره رفتند.

وی افزود: مسؤولان و نهادهای آمریکایی از موضع اخیر ترامپ در برابر سوریه متحیر شده اند و ما نیز در این اوضاع مبهم جنگ مستقیم میان آمریکا و روسیه را بعید می دانیم اما در هر صورت هیچ کس جز خدا نمی‎داند چه چیزی در سر رییس جمهور آمریکا می‎گذرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان بیان داشت: حزب الله تمایلی ندارد که به صورت علنی به احتمال ورود مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ با سوریه ورود کند اما گزینه‎های مختلفی را مد نظر دارد.

وی ادامه داد: حزب الله همچنین نمی‎خواهد وارد مناقشات رسانه‎ای در رابطه با یک مساله احتمالی بشود ولی رژیم صهیونیستی به خوبی از واکنش حزب الله در جنگ احتمالی باخبر است. زمانی منطقه وارد یک جنگ گسترده می‎شود که ترامپ و نتانیاهو عقلشان را از دست بدهند.

حجت الاسلام نعیم قاسم تصریح کرد: استفاده جنگنده‎های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان برای تجاوز به سوریه نقض آشکار حریم هوایی این کشور محسوب می‎شود که مسؤولان ذی ربط و دولت باید نسبت به این اقدام اسرائیل واکنش نشان دهند.

وی با بیان اینکه حضور ایران در سوریه با اجازه حکومت سوریه و یک مساله قانونی است، ادامه داد: تجاوز رژیم صهیونیستی به فرودگاه تیفور تجاوز به سوریه و ایران محسوب می‎شود که این مساله دارای تبعات بسیاری است که حد و مرزش را نمی‎دانم./994/ب901/ف

ارسال نظرات