۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۶۰۶۹۸
آیت الله صدیقی:

​ایمان عامل اجتناب انسان از گناه است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ایمان عامل اجتناب انسان از گناه است، گفت: مومن کسی است که با تمام وجود خدا و رسولش را پذیرفته و اهل عمل است نه ارتجاع.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که شامگاه گذشته در مسجد جامع ازگل برگزار شد، درباره ایمان واقعی، گفت: یکی از مسائل اساسی در زندگی انسان این است که واقع بینانه خود را مورد ارزیابی قرار دهد و زندگی خود را با حقیقت ها، اعتقادات و ادعاهایش مطابقت دهد.

وی افزود: گاهی خداوند متعال برخی را به حال خود رها می‌کند در عین حال که فرد خیال می‌کند مومن است اما در واقع در باطن و عمل، ایمان موثر بر زندگی ندارد.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: آیات کریمه قرآن سبب حرکت، ساخته شدن و منشأ تحولات در وجود انسان است. کسانی که کنترل زبان، چشم، مالی، هزینه‌ای، فکری و ... ندارند، ایمان قلبی ندارند.

وی اظهار داشت: اطاعت از خدا و رسول خدا سبب می‌شود عمر انسان به تباهی نگذرد. تحویل گیرنده نماز، خمس، جهاد، حج، اعتکاف و تمام کارهای قربی انسان خداوند است.

آیت الله صدیقی بیان داشت: کاری که با خلوص به خدا تحویل داده می‌شود نه تنها زایل نمی‌شود بلکه خداوند عزوجل آن عمل را چندین برابر می‌کند.

وی ابراز داشت: آنچه عمل را از ضایع شدن حفظ می‌کند، انگیزه عمل است که در نهایت انسان را مطیع و مجری فرمان خدا در لیست بندگانش ثبت می‌کند. آنچه که تنها برای رفع حاجت خود انجام می‌دهیم فانی است اما وقتی همان کار برای قرب و خشنودی الهی انجام شود باقی و ماندنی است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: اگر کار گناه برای رضای خداوند ترک شود، به عنوان نوری برای انسان از جانب خداوند متعال ذخیره می‌شود. کسی که برای رضای خدا و بنا به فرمایش حضرت حق به والدین عزت و احترام کند، سرمایه ای خواهد شد که سراسر سود و منفعتِ باقی است که سبب رشد و افزایش ایمان قلبی فرد می‌شود؛ ایمان در عمل انسان است که رشد می‌کند و پرورش می‌یابد.

وی ابراز داشت: پس از مرگ، علوم دانشگاهی و حوزوی هیچ کاربردی برای شخص متوفی ندارد بلکه آنچه برای او کارایی و سود دارد، اطاعت و بندگی خداوند متعال است. این علوم تنها در این دنیا کاربرد دارند. اطاعت الهی برای انسان نوری را ذخیره می‌کند که برای او باقی می‌ماند.

آیت الله صدیقی افزود: اگر مسیر زندگی انسان در شاهراه اطاعت از خداوند متعال قرار گرفت هیچ عملی از او ضایع نخواهد شد. یکی از وجوه بقاء عمل، نیت انسان است و یکی از دلایل ایمان حرکت در مسیر قرب و رضای پروردگار متعال است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: مومن کسی نیست که به زبان بگوید ایمان دارد بلکه باید با قلب خود باور کرده باشد و بر اساس ایمان، کارهای نیک و شایسته انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایمان به عنوان کنترل کننده و ترمز انسان برای اجتناب از گناه و وادار کننده انسان به سوی اعمال خیر است. مومن کسی است که با تمام وجود خدا و رسولش را پذیرفته و اهل عمل است نه ارتجاع؛ افراد زیادی بودند که مومن و انقلابی بودند اما بعد پشیمان شدند./969/پ202/ب1

ارسال نظرات