۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۵۹۶۹۴
استاد حوزه علمیه نجف:

عقاید و رهبری دینی رمز حفظ وطن است

استاد حوزه علمیه نجف اشرف بیان داشت که عقاید و رهبری دینی رمز اساسی حفظ وطن است.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حکیم استاد سطوح عالی حوزه علمیه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علما و اساتید حوزه‎های علمیه نجف اشرف از گردان نظامی امام علی (ع) در شهر الحله بازدید کردند.

حجت الاسلام سید حسین حکیم استاد حوزه علمیه نجف اشرف طی سخنانی در جمع رزمندگان از رشادت و مجاهدت آنان در مبارزه با جریان تروریستی داعش تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: مجاهدان عراقی همان طور که از دین و وطن دفاع کردند باید خود را برای مبارزه با جنگی که هویت دینی و اراده مستقلش را هدف قرار داده است، آماده کنند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد که عقاید و رهبری دینی از عوامل اساسی حفظ وطن است.

وی اظهار داشت: به نظر ما دین اسلام جایگزینی برای وطن نیست بلکه هویت حقیقی و عامل مرکزی برای تقویت آن است بنابراین نباید از دیدگاه‎های منفی، دین و ارزش‎های آن را تفسیر کرد.

حجت الاسلام حکیم با بیان اینکه رسول اکرم (ص) تمسک به ثقلین یعنی قرآن کریم و عترتش را مسیر حیات زندگی دانست، خاطرنشان ساخت: ثقلین برنامه کاملی برای زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر ارائه کرده است که مرجعیت دینی عالی عراق نیز با تمسک به آن توانسته است که فرزندان مختلف این کشور را با یکدیگر متحد کند.

وی با اشاره به تاریخ عراق گفت: مردم این کشور باید با نگاه به گذشته خود از بخش های تلخ تاریخ درس عبرت بگیرند.

رزمندگان گردان امام علی (ع) خاطرنشان کردند: با وجود مشکلات مختلف با روحیه بالا، تحت فرمان مرجعیت عالی آماده دفاع از عراق، مقدسات و مرزها هستیم و هیچ گاه به مردم و اموال عمومی و خصوصی تجاوز نکرده ایم./994/ب901/ف

ارسال نظرات